همشهری آنلاین: کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا در کل کشور تا پایان هفته جاری به 37 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اوایل هفته جاری شاهد بروز پدیده گرد و خاک در برخی نواحی کشور باشیم.

weather

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اصغری از افزایش دمای هوا در کل کشور خبر داد و گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود، دمای هوا در کل کشور تا روز جمعه به 37 درجه سانتی‌گراد برسد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه برای کل کشور تا پایان هفته جاری پدیده جوی خاصی پیش‌بینی نمی‌شود، افزود: افزایش ملموس دمای هوا تنها پدیده‌ای است که در کشور طی هفته جاری به چشم خواهد خورد.

وی بیان داشت: به سبب وزش باد شدید در کشور عراق از امروز تا شنبه هفته آتی شاهد ایجاد توده‌های گرد و غبار در آسمان این کشور خواهیم شد که این توده‌های گرد و خاک به سمت غرب و جنوب غرب کشور حرکت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود ابتدا در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و سپس در دامنه‌های غربی زاگرس، غرب خلیج فارس و با شدت کمتر در استان‌های واقع در مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال غرب کشور گرد و خاک باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

وی درباره سرعت ورزش باد طی هفته جاری در سطح کشور، ابراز داشت: سرعت ورزش باد در کشور قابل ملاحظه نخواهد بود به طوری‌که پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد برابر 15 کیلومتر بر ساعت باشد.

اصغری با بیان اینکه هفته آینده از نظر جوی، هفته آرامی خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در هفته آتی شاهد رگبارهای پراکنده در استان‌های واقع در شمال غرب کشور باشیم.

کد خبر 217358
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز