احمدرضا اعتماد مظاهری مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با مهر، با انتقاد از مقررات اخیر گمرکی وضع شده در مورد ترخیص کالاهای وارداتی ازجمله کاغذ و مقوا، گفت: مقررات جدید اعلام‌شده به گمرکات فاقد کارشناسی دقیق و عملی بوده و به همین جهت از اواخر فروردین سال‌جاری واردکنندگان ازجمله شرکت تعاونی چاپخانه‌داران نتوانسته‌اند کالاهای خود را با سهولت از گمرکات ترخیص کنند.

 وی افزود: سابقا ظرف کمتر از یک هفته کالاها از گمرکات به سمت انبارهای مقصد بار می‌شد، اما اکنون با وجود کمبود و گرانی، کالاهایی مانند کاغذ و مقوا در انبار معطل و بلاتکلیف مانده و تعاونی نتوانسته نسبت به توزیع آنها و تأثیر و تعدیل در قیمت‌های بازار اقدام کند. مظاهری از مسئولان ذی‌ربط خواست با نگاهی همه‌جانبه و کارشناسانه در مقررات جدید تجدیدنظر به عمل آورند تا از پیچیدگی‌ها و صف و تراکم کالا در گمرکات که مسلماً مفاسد اداری به همراه خواهد داشت، حتی‌الامکان پرهیز شود.

به‌گفته وی، شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران در روزهای پایانی سال 91برای واردات 2محموله کاغذ و مقوا یکی کاغذ گلاسه و دیگری مقوای پشت طوسی، ثبت سفارش کرده که این محموله‌ها از اوایل امسال در گمرک بندرعباس منتظر صدور برگه ترخیص هستند.

کد خبر 217704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز