قرارداد بیمه طلایی برای هنرمندان سینما و تئاتر با حضور رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان و مدیرعامل بیمه ایران به امضا رسید.

نشست مطبوعاتی امضای قرارداد بیمه طلایی برای هنرمندان با حضور جواد سهامیان مدیرعامل بیمه ایران، نمایندگان شرکت بیمه، سیدضیاء هاشمی رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان، مرتضی شایسته یکی از اعضای هیأت مدیره و جمعی از اهالی رسانه عصر یکشنبه(19خرداد‌ماه) در محل جدید اتحادیه برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید ضیاء هاشمی گفت: ما سال‌ها پیگیر بیمه طلایی برای هنرمندان بودیم اما شرایط آن فراهم نمی‌شد اما با کمک مدیرعامل بیمه ایران این امر تحقق یافت. این بیمه باید بالای 500هزار نفر عضو داشته باشد که ما توانستیم با 10هزار نفر، عضو آن شویم.

وی افزود: این اتفاق در ابتدا در باور اهالی هنر نبود اما خوشبختانه این امکان فراهم شد. من درخواست می‌کنم پس از ارائه این بیمه به هنرمندان از طرف بیمه ایران، یک دفتر به‌صورت ثابت از طرف بیمه در اتحادیه تشکیل شود. هاشمی تأکید کرد: امیدوارم این چتر برای سینمای ایران فراهم شود. ما نیز در آثارمان به بیمه می‌پردازیم. اگر حتی خودتان نخواهید ما حتما این کار را انجام می‌دهیم.

در ادامه جواد سهامیان، مدیرعامل بیمه ایران گفت: این بیمه از حمایت کامل دولت بهره‌مند است. هنرمندی که دغدغه و گرفتاری حال و آینده خود و خانواده را نداشته باشد، می‌تواند خلق اثر کند. از ابتدا قرار بود ما بیمه‌ای را هم برای هنرمندان درنظر بگیریم تا زمانی که آنها سر کار نیستند و تا قرارداد بعدی بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. امیدوارم بتوانیم در کنار این بیمه پوشش چنین بیمه‌ای را هم در آینده داشته باشیم.

وی تأکید کرد: اما به عقیده ما دغدغه اول تأمین هزینه معالجه است. از این‌رو با همکاری اتحادیه تهیه‌کنندگان و هاشمی مدیرعامل آن توانستیم پوشش بیمه مناسبی برای هنرمندان سینما و تئاتر درنظر بگیریم. این موضوع فقط شامل حال هنرمندان نمی‌شود بلکه خانواده‌های آنها نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند. در حال حاضر برای 15هزار نفر این پوشش بیمه درنظر گرفته شده است. پیش‌بینی شده هنرمندی و خانواده‌اش اگر نیازمند به بستری در بیمارستان باشند تمام مبلغ پرداخت شود. 50میلیون‌تومان هزینه پوشش این بیمه است.

کد خبر 218235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز