همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این حضور نشان می‌دهد که انقلاب همچنان زنده و باحیات است و به خاطر آن باید از صمیم قلب از مردم قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد امام سجاد(ع) گفت: به یمن این روز بسیار مبارک ان‌شاءالله انتخابات پرشکوه و مبارکی هم خواهیم داشت.

وی افزود: اطلاعاتی که من از طریق نمایندگان مجلس از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کسب کردم و همچنین گزارشاتی که جناب آقای کدخدایی و آقای امیری و آقایانی که در بخش نظارت شورای نگهبان حضور دارند ارائه دادند، غالبا از یک حضور بسیار چشمگیر و ارزشمند حمایت می‌کند و شاید ارزیابی‌ها بیشتر از انتخابات گذشته است. امیدواریم همین امر هم محقق شود، چون هنوز هم می‌گویند پای صندوق‌ها در اکثر استان‌ها ازدحام زیادی وجود دارد و به همین دلیل انتخابات تا ساعت 9 تمدید شد که فکر می‌کنم باز هم در بسیاری از استان‌ها نیاز باشد.

رییس مجلس ادامه داد: این نشان می‌دهد که مردم نسبت به سرنوشت خودشان حساس هستند و شرایط و بعد داخلی و خارجی را درک کرده‌اند و احساس کرده‌اند که نیاز است با رای خود توان جدیدی را برای کشور ایجاد کنند تا این مشکلات را در داخل و خارج حل کنیم. امیدو اریم انتخابات ما پرثمر باشد و همان‌طور که گزارش‌ها می‌آید نتایج خوبی برای ملت داشته باشد.

وی با بیان اینکه "این مساله در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز به همین شکل است"، گفت: از روستا گرفته تا شهرها، مردم خودشان سرنوشتشان را برای آبادانی شهرها و روستاها به عهده می‌گیرند. این احساس مسئولیت بسیار برای جمهوری اسلامی ارزشمند است و قطعا این امر هم در صحنه بین‌المللی تاثیر خواهد گذاشت و هم حل مشکلات معیشتی و مساله اشتغال را ان‌شاءالله با همت افراد باکفایت می‌شود حل کرد و مهم‌تر اینکه در نهضت بیداری اسلامی در منطقه که ایران یک الگو برای آن بوده، تاثیرگذار است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این حضور نشان می‌دهد که انقلاب همچنان زنده و باحیات است و باید از صمیم قلب از این حضور آگاهانه مردم قدردانی کرد.

لاریجانی در برابر این پرسش که "آیا مشکلی در روند برگزاری انتخابات وجود داشته است یا خیر؟" پاسخ داد: گزارش‌هایی که آقای کدخدایی ارائه می‌دادند حاکی از یک نظارت خوب و فعال بود و اینکه خوشبختانه در روند برگزاری انتخابات مشکلی نبوده است.

وی با اشاره به تبلیغات رسانه‌های غربی در مورد انتخابات ایران نیز گفت:‌ مردم خیلی به این تبلیغات توجه نمی‌کنند و من فکر می‌کنم غربی‌ها شناخت بسیار ناقصی از رفتار مردم در خاورمیانه و منطقه آسیا دارند. اشتباه‌های آن‌ها در عراق، لبنان و افغانستان حکایت می‌کرد که آن‌ها اطلاعات درستی از این منطقه ندارند.

رییس مجلس افزود: غربی‌ها نسبت به ایرانی‌ها سوءتفاهم زیادی دارند و غالبا در ایام نزدیک به انتخابات حرف‌های بلاوجه زیادی می‌زنند ولی مردم با رای خود پاسخگوی این حرف‌ها هستند.

لاریجانی با بیان اینکه "نقش ولایت فقیه و رهبری همیشه در انتخابات ممتاز بوده است"، اظهار کرد: رهبری امسال را به عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی نام نهادند و خوشحالیم که این امر تحقق پیدا می‌کند و این یک پشتوانه قوی برای انقلاب و دولت آینده و منافع ملی کشور خواهد بود.

کد خبر 218876
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز