همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات شهر تهران گفت: بیش از ۵۰ درصد از تهرانی‌ها که واجد شرایط رأی دادن هستند در انتخابات مشارکت کردند.

انتخابات

به گزارش فارس، حسینعلی امیری درباره نحوه محاسبه آرای منتخب ملت در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کسی که 50 درصد به علاوه یک رأی را کسب کند، به عنوان کاندیدای منتخب معرفی می شود.

وی با بیان اینکه مبنای محاسبه، آرای مأخوذه است، افزود: در مواد 25 و 26 قانون انتخابات مصوب 17 فروردین 1372، آرای باطله به دو بخش تقسیم می شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان توضیح داد: بخشی از آرای باطله، آرایی است که جزو آرای مأخوذه محسوب می شود و بخشی هم جزو آرای مأخوذه محسوب نمی شود.

امیری با تأکید متذکر شد: از این دو بخش ما بخشی را که باطله و مأخوذه است، به علاوه آرای صحیح می کنیم و در نهایت، رئیس جمهور با رأی اکثریت مطلق شرکت‌کنندگان تعیین می‌ شود.

رئیس ستاد انتخابات شهر تهران گفت: بیش از ۵۰ درصد از تهرانی‌ها که واجد شرایط رأی دادن هستند در انتخابات مشارکت کردند.

همچنین سعید احمدی شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: حدود 5 میلیون و 500 هزار نفر در استان تهران واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد حدود 2.5 میلیون نفر معادل بیش از 50 درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی درباره آماری که درباره نامزدهای شورای شهر تهران اعلام می‌شود بیان داشت: تاکنون شمارش آرای نامزدهای انتخابات شورای شهر به اتمام نرسیده و آمارها غیر رسمی است.

کد خبر 218944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز