همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخاباتی روحانی رئیس‌جمهوری منتخب گفت: روحانی در نظر دارد در ۱۰۰ روز و یا ۳ ماه اول کار بعضی اقدامات کوتاه‌مدت را انجام دهد.

نعمت زاده

تسنیم نوشت: محمدرضا نعمت‌زاده رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور منتخب مردم، شب گذشته در برنامه تلویزیونی "نگاه یک" با اشاره به مشارکت گسترده مردم در انتخابات روز جمعه تصریح کرد: من فکر می‌کنم که مردم واقعاً به خواسته مقام معظم رهبری لبیک گفتند و آمدند به صحنه و الآن نتیجه‌اش را هم در همان مرحله اول به‌دست آوردند. البته بهتر بود زمان رأی‌دهی در تهران و شهرهای گرمسیر تا ساعت 24 تمدید می‌شد.

وی در ادامه در خصوص پیام انتخابات ریاست جمهوری، افزود: به‌نظر من عمده این بحث، اعتدال‌گرایی بود که جناب آقای روحانی به‌دفعات در برنامه‌های خود به آن پرداخت و همچنین ایجاد محیط تفاهم و ایجاد یک محیط امن و آشتی با همسایگان و آشتی با دنیا بود که این پیام‌ها مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مجری برنامه از وی درباره اینکه انتخابات در وجه خارجی چه پیامی داشت سؤال کرد که رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در پاسخ اظهار کرد: یکی از نکاتی که روحانی بر آن تأکید دارد آشتی با جهان بود، آشتی با جهان معانی زیادی می‌تواند داشته باشد، ولی آنچه مسلم است ما باید روابط بین المللی‌مان را بهبود ببخشیم و این هم به‌نفع کشور و هم به‌نفع دیگران است و واقعاً می‌تواند خیلی از محدودیت‌هایی را که کم و بیش گریبانگیر ما شده است چه در مسایل سیاسی و چه در مسایل اقتصادی کاهش دهد و تعدیل کند.

نعمت‌زاده با اشاره به کاندیداتوری روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: آقای روحانی خود گفت که به‌توصیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پا به میدان گذاشته احتمالاً بزرگان احساس می‌کردند که نیاز به فردی است که ضوابط، سوابق، دانش کار و اعتماد ملی را داشته باشد. همچنین مردم شریف کشورمان بعد از 8 سال، مجدداً به یک روحانی رأی دادند و این به‌خاطر اعتماد به این لباس است.

وی در ادامه در مورد تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما خاطرنشان کرد: در بخش تبلیغات، سیاست‌گذاری‌هایی را صدا و سیما داشت که ما تابع آن بودیم و در بخش مناظره‌ها نیز به‌صورت منصفانه برگزار شد گرچه بعضی‌ها روش‌های دیگری نیز پیشنهاد می‌دادند. در مناظره‌ها هرکسی حرف و استدلال خود را آورد و آنچه سبب ایجاد برخی مشکلات شد، تحرکات برخی حامیان و یا هوادارنماها بود.

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری نیز یادآور شد: معتقدم تجمیع انتخابات ریاست جمهوری با شورای شهر سبب فشرده‌شدن کار و با هم برگزار شدن این دو انتخابات سبب گرفتن وقت زیاد از مردم شد.

نعمت‌زاده در پاسخ به این موضوع که "کشورهای غربی و دشمنان ایران مدام بر این نکته دامن می‌زنند که انتخابات در کشور ما رقابتی نیست"، گفت: معتقدم انتخابات ریاست جمهوری رقابتی برگزار شد. البته هرچیزی نسبی است، شاید عده‌ای معتقد باشند رقابت در سطح پایین یا بالاتر بوده است، ولی به‌اعتقاد من انتخابات، رقابتی بود و ممکن است کاستی‌هایی هم وجود داشت، اما ما بلافاصله تذکر و خواستار انجام اصلاحات شدیم.

وی درباره اینکه که پس چرا رسانه‌های بیگانه این‌طور عنوان می‌کردند، گفت: بالاخره هر دستگاهی بر مبنای اهدافی که دنبال می‌کند می‌تواند حرف بزند. من البته خودم واقعاً فرصت نکردم در این دو سه روز به رسانه‌های خارجی یا نوشته‌های آنها گوش دهم.

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی همچنین به گفتمان حسن روحانی پرداخت و عقل‌گرایی، اعتدال‌گرایی و همراهی را مهمترین گفتمان وی عنوان کرد و گفت: مردم در این دوره به اعتدال‌گرایی، عقل‌گرایی و به‌کارگیری همه جناح‌ها توجه داشتند چون فکر می‌کردند زمینه این خصیصه در گذشته کمتر بوده است.

نعمت‌زاده در ادامه این برنامه بر قانون‌مداری تأکید کرد و با بیان "نمی‌شود یک روز به قانون عمل کرد و روز دیگر خلاف آن مسیر را رفت و یا رویکردمان نسبت به قانون سلیقگی باشد"، افزود: همه کاندیداها نیز به حاکمیت قانون اعتراف داشتند و ما در اطرافیان خود نیز این موضوع را به‌خوبی دیدیم.

وی خاطرنشان کرد: رئیس ستاد یکی از کاندیداها با ما تماس گرفت و انتخاب آقای روحانی را تبریک، ما هم متقابلاً از آنها تشکر کردیم و مطمئنیم در آینده نیز ارتباط بزرگان با یکدیگر در فضای دوستی و صمیمیت ادامه خواهد داشت.

"همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، همه باید تسلیم جمع‌بندی شورای نگهبان باشیم. در حالی که طبق اعلام وزارت کشور، آقای روحانی حائز اکثریت آرا است و ما باید کمک کنیم تا او بتواند آرمان‌ها و اهدافی را که در برنامه‌های‌شان گفته محقق کند".

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی همچنین با اشاره به عملکرد عوامل اجرایی و امنیتی در زمان برگزاری انتخابات گفت: مهمترین عامل، رشد‌یافتگی خود مردم است که اهمیت موضوع و انتخاب رئیس قوه مجریه را می‌دانند و در این مسیر به‌خوبی عمل کردند هرچند نیروهای مختلف نظامی و غیرنظامی نیز نقش مؤثری داشتند که البته این نقش و حضور در کنار مردم بود و این راه درست است.

نعمت‌زاده تصریح کرد: اینکه دیروز مردم با این شور و شوق پای صندوق‌ها آمدند و رأی دادند نشانه مردم‌سالاری است، همه رأی‌دهندگان حتی کسانی که به آقای روحانی رأی ندادند جزو ملت بوده و محترم هستند و او (روحانی) نیز قدر و منزلت آنها را به‌اندازه کسانی که به روحانی رأی دادند می‌دانند چراکه آقای روحانی قرار است رئیس جمهور همه کشور باشد نه‌فقط اطرافیان خود.

وی با اشاره به تجریه حسن روحانی، اظهار داشت: آقای روحانی ملبس به لباس روحانیت است و در کسوت اجتهاد است و فعالیت‌های گسترده انقلابی او از سال 40 برای مردم آشناست و همه روحانی را به‌عنوان یار امام(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری و کنار بزرگانی مانند آیت‌الله هاشمی می‌دانند. بنابراین ما دیدیم که مردم به این لباس روحانیت اعتماد کردند و مردم‌سالاری دینی را در این موضوع می‌توان به‌خوبی دید.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی با بیان اینکه برای روحانی مسئله اقتصاد مهم است، اعلام کرد: آقای روحانی با تعیین گروه‌های ویژه یک چهارچوب مشخصی را در زمینه اقتصاد تدوین و ارائه کرد، البته جزئیات آن نیاز به کار بیشتری دارد.

نعمت‌زاده اضافه کرد: روحانی در نظر دارد در 100 روز و یا 3 ماه اول کار بعضی اقدامات کوتاه‌مدت را انجام دهد، امیدواریم یکی از این مسائل مهم موضوع اقتصاد و معیشت مردم باشد تا قدم‌های اولیه محکم برداشته شاهد شکل‌گیری حماسه اقتصادی نیز باشیم.

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا کابینه روحانی مشخص شده است، اظهار داشت: من به هیچ عنوان اطلاع ندارم چرا که روحانی هیچ‌وقت بروز ندادند اگر هم در ذهن او باشد ما نمی‌دانیم.

رئیس ستاد انتخابات روحانی درباره اینکه آیا روحانی از نامزدهای رقیب یا هواداران آنها در پستهای کلیدی استفاده می‌کند؟ تصریح کرد: این دیگر بستگی به وی (روحانی) دارد و عرض کردم که آن دیدگاه فراجناحی است حال از چه افراد خاص استفاده خواهند کرد این را ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک بالاخره مشخص خواهد کرد.

نعمت‌زاده در پایان این برنامه تلویزیونی که از شبکه اول سیما پخش می‌شد، ضمن تشکر از مردم برای شرکت گسترده در انتخابات، گفت: من فقط به‌عنوان یک خدمت‌گزار کوچک هماهنگ کننده امور ستاد آقای روحانی بودم و ازاین‌رو وظیفه می‌دانم از همه مردم تشکر کنم. همچنین باید از صدا و سیما نیز تشکر و قدردانی کنم.

کد خبر 219088
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز