شبکه‌ی تلویزیونی الجزیره از ناکام ماندن تلاش‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن فرماندهی سیاسی و نظامی حزب‌الله لبنان در بیروت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خبرنگار این شبکه خبری اظهار داشت: لحظاتی پیش جنگنده‌های اسراییلی با استفاده از بیش از بیست تن مواد منفجره یک مجمع مسکونی واقع در جنوب بیروت را هدف قرار دادند و این مجمع مسکونی و مناطق اطراف آن را به صورت کامل منهدم کردند.

وی افزود: ارتش اسراییل و مقامات امنیتی و مسوول دولت اسراییل عنوان کردند جنگنده‌های اسراییلی در حملات گسترده خود به منطقه جنوبی بیروت مخفی گاه مقامات مسوول و بلند پایه‌ی حزب‌الله لبنان را هدف قرار دادند.

در همین حال حزب الله لبنان طی تماس تلفنی اعلام کرد که هیچ یک از مقامات مسوول لبنانی یا فرماندهان سیاسی و نظامی حزب‌الله در این حملات آسیب ندیده‌اند و سید حسن نصرالله در صحت و سلامتی کامل به سر می‌برد.

حزب الله لبنان در این بیانیه صادره تاکید داشت: تلاش‌های دولت اسراییل برای تحقق اهداف خود تا بدین لحظه ناکام مانده است و جنگنده‌های اسراییلی این بار نیز بر اساس داده‌های اطلاعاتی غلط این منطقه را هدف قرار دادند.

خبرنگار الجزیره تصریح کرد: منطقه مورد هدف یک مجتمع مسکونی واقع در منطقه‌ی الربیس بوده است و این مجتمع مسکونی و مسجد چسبیده به این مجتمع و نیز منازل اطراف آن با خاک یکسان شده‌اند اما هنوز از میزان تلفات جانی این حمله اطلاعات دقیقی در دست نیست اما گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که اکثر ساکنین این مجتمع مسکونی و مناطق اطراف آن، این محل را تخلیه کرده بودند.

این در حالی است که درگیری‌های زمینی نیروهای حزب‌الله لبنان با نیروهای اسراییلی در مناطق جنوبی همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین گزارش‌ها یک گردان 40 نفره از ارتش اسراییل در منطقه‌ی عیتا شعب در کمین نیروهای حزب‌الله لبنان گرفتار شد و بیش از 38 سرباز اسراییلی در این کمین کشته و زخمی شدند.

منطقه‌ی عیتا شعب همان منطقه‌یی است که دو سرباز اسراییلی در آن به اسارت نیروهای حزب‌الله لبنان در آمدند و در حال حاضر ارتش اسراییل تلاش گسترده‌ای برای ورود به این منطقه کوهستانی و تصرف آن می‌کند.

از سوی دیگر درگیری‌های منطقه حجیر، بیاضه همچنان ادامه دارد و صدها تن از نیروهای چترباز اسراییلی در اطراف رودخانه لیطانی و جنوب و شرق شهر صور پیدا شده‌اند و در صدد تصرف مناطق موازی با رودخانه لیطانی هستند اما این نیروها تا کنون نتوانستند حتی یک قدم بیش از آنچه که در سابق تصرف کرده‌اند، بردارند.

خبرنگار الجزیره اظهار داشت: درگیری‌های بسیار گسترده‌ای در مناطق غربی و شرقی مناطق جنوبی لبنان همچنان ادامه دارد و منابع مسوول ارتش اسراییل اذعان داشته‌اند که تلفات و خسارت‌های اسراییل در این درگیری‌ها همچنان آمار رو به رشدی را دارد.

همچنین منابع مسوول و موثق اسراییلی اذعان داشتند که هلیکوپتر مورد هدف قرار گرفته شده اسراییل در منطقه یاطر از نوع سکورسکی بوده است و این هلی‌کوپتر با داشتن بیش از بیست و پنچ و نیم متر طول قدرت انتقال 65 سرباز نظامی را دارد و این هلی‌کوپتر روز گذشته حامل بیش از 18 سرباز زخمی اسراییلی از مناطق درگیری‌ها بوده است و تمام سرنشین‌های این هلی‌کوپتر کشته شد‌ه‌اند.

این در حالی است که تلاش‌های هلی‌کوپترهای اسراییلی برای دست یابی به اجساد این افراد در منطقه یاطر همچنان ادامه دارد اما این تلاش‌ها تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان همزمان با ادامه درگیری‌های زمینی خود با نیروهای اسراییلی حملات موشکی خود به مناطق شمالی اسراییلی را متوفق نکرده است و لحظاتی پیش برای چندمین بار متوالی بیش از 19 منطقه اسراییلی هدف این حملات موشکی قرار گرفت که یکی از این اهداف پارکینگ خودروهای ارتش اسراییل بوده است و چندین خودرو به دنبال این حمله به آتش کشیده شد.

جنگنده‌های اسراییلی نیز هم‌چنین به حملات خود به مناطق جنوبی لبنان ادامه دادند و در تازه ترین حملات موشکی این جنگنده‌ها برای چندمین بار متوالی شهر صور، صیدا، جبل الرفیع، تفاح، نبطیه، بقاع هدف قرار داده شد.

حملات جنگنده‌های اسراییلی به جنوب لبنان و اطراف بیروت در حالی انجام می‌گیرد که دولت اسراییل لحظاتی پیش قطعنامه 1701 را با اکثر آرا به تصویب رساند.

المرت در این نشست اعلام کرد قطعنامه 1701 شورای امنیت یک پیروزی سیاسی برای اسراییل می‌باشد و به اسراییل برای نابود ساختن حزب‌الله لبنان فرصت‌های لازم را می‌دهد.

کد خبر 2194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز