همشهری آنلاین: دادگاهی در اسپانیا قصد دارد لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا را به اتهام کلاهبرداری مالیاتی محاکمه کند.

به گزارش ایرنا، مسی و پدرش که نمایندگی امور حقوقی و مالی او را بر عهده دارد، متهم هستند که مبلغ چهار میلیون یورو مالیات درآمدهای خود را بین سال های 2006 تا 2009 میلادی به دولت اسپانیا پرداخت نکرده اند.

روزنامه ورزشی مارکا چاپ مادرید روز جمعه گزارش داد: دادگاه دیروز اتهامات وارده از سوی دادستانی بارسلونا به مسی را پذیرفت و این بازیکن و پدرش را به عنوان متهم برای روز 17 سپتامبر (26 شهریور ) سال جاری به دادگاه احضار کرد.

به گفته دادستانی بارسلونا، خورخه اوراسیو مسی پدر لیونل از مشاورین خود خواسته بود راهی‌ را پیدا کنند تا میزان مالیاتی که پسرش باید به دولت پرداخت کند، کاهش یابد و آنها نیز با ایجاد شبکه پیچیده ای از شرکتها در کشورهایی که مالیات پایینی می گیرند و بلیز و اروگوئه در میان آنها هستند، به عنوان بهشت مالیاتی استفاده کردند. به این ترتیب، مسی با انتقال درآمدهای خود به شرکتهای این کشورها مبلغ مالیات کمتری به دولت اسپانیا پرداخت کرد.

دادستانی بارسلونا در این زمینه مسی و پدرش را به ارتکاب سه جرم مالیاتی در اسناد پرداخت مالیات در سالهای 2007 ، 2008 و 2009 میلادی متهم کرده و گفته است که بیش از لیونل مسی، پدرش در ارتکاب این جرایم نقش داشته است زیرا هنگامی که این بازیکن آرژانتینی زیر 18 سال سن داشت، پدرش با پیش بینی‌ ارزش مالی‌ پرداخت مالیات ها، دست به چنین کاری زده بود.

دادستانی بارسلونا بر این باور است که وقتی مسی به سن قانونی رسید، با پیروی از سیاست پدرش برای عدم پرداخت مالیاتها، در سال های 2006 تا 2009 به کلاهبرداری مالیاتی از دولت اسپانیا در زمینه درآمدهای خود از باشگاه بارسلونا ، بانک سابادل ، شرکت تغذیه دانونه ، آدیداس ، پپسی کولا ، شرکت مخابرات تلفونیکای اسپانیا و شرکت تغذیه کویت فود کمپانی رضایت داد و می دانست که هیچگونه مالیاتی در این زمینه به دولت اسپانیا پرداخت نمی کند.

کارشناسان حقوقی گفته اند اگر مسی به دلیل فرار مالیاتی، مجرم شناخته شود ، به شش سال حبس محکوم خواهد شد اما شماری دیگر از کارشناسان با توجه به موقعیت اجتماعی و ورزشی مسی زندانی شدن او یا پدرش را بعید می دانند و می گویند احتمالا به جای زندان آنها به جریمه ای معادل شش برابر مبلغ کلاهبرداری مالیاتی یعنی پرداخت 24 میلیون یورو محکوم خواهند شد.

کارشناسان رسانه در اسپانیا نیز می گویند دولت این کشور در چنین شرایطی معمولا تلاش می کند با تعیین مجازات نقدی اینگونه پرونده ها را حل کند.

بنا به گزارشها، باشگاه بارسلونا ، سالانه 36 میلیون یورو به مسی پرداخت می‌ کند اما او در واقع باید 16 میلیون آن را دریافت کند زیرا 20 میلیون دیگر آن باید به عنوان مالیات به خزانه دولت برود. درآمد مسی از باشگاه بارسلونا علاوه بر درآمدهایی است که او از طریق تبلیغات دریافت می کند.

کد خبر 219742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز