همشهری آنلاین: دامداران و کشاورزان فرانسوی با دام‌های خود در خیابان‌های پاریس به سیاست‌های دولت اعتراض کردند.

معترضان فرانسوی با تراکتور،

به گزارش واحد مرکزی خبر، کشاورزان و دامداران فرانسوی روز یکشنبه در پاریس تظاهرات کردند. هزاران نفر در این تظاهرات شرکت داشتند. معترضان به همراه تراکتورها و گاوها و گوسفندهای خود در خیابان‌های پاریس حضور یافتند تا اعتراض خود را به شرایط سخت کاری و حمایت نکردن دولت از بخش دامداری و کشاورزی و افزایش هزینه‌های فعالیت در این بخش‌ها اعلام کنند.

کشاورزان و دامداران فرانسوی می‌گویند افزایش شدید قیمت خوراک دام در یک سال گذشته به شدت به زیان بخش دامداری و کشاورزی تبدیل شده است. آنها می گویند نمی توانند هزینه سنگین نهاله های دامی را پرداخت کنند.

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات دیروز پاریس گفت.. کشاورزی و دامداری برای کل کشور مهم است و باید به صورت ویژه به آن توجه شود.

کشاورزان و دامداران فرانسوی قبلا نیز در ماه آوریل تظاهرات مشابهی برپاکردند. حدود شش هزار کشاورز و دامدار در تظاهرات مذکور شرکت داشتند که در شهر پاریس برگزار شد.

کشاورزان فرانسوی به علت طوفانهای یک ماه اخیر نیز با دشواری های زیادی مواجه شده اند. براساس ارزیابی های انجام شده، طوفان چند هفته اخیر در فرانسه، به بیش از سیصد هزار هکتار از زمینهای کشاورزی فرانسه آسیب رسانده و بیش از پانصد میلیون زیان به بار آورده است.

یکی دیگر از اعتراض های روز گذشته معترضان فرانسوی به ایجاد تغییرات در سیاستهای کشاورزی اتحادیه اروپا بود که در حال بررسی است. معترضان فرانسوی می گویند این تغییرات به ضرر کشاورزی فرانسه تمام خواهد شد.

کد خبر 220140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز