گروه حوادث: اگر فداکاری آتش‌نشان تهرانی نبود، بی‌شک پیرمرد و پیرزن در میان شعله‌های آتش جانشان را از دست می‌دادند.

نجات

مرد آتش‌نشان در ساعت غیرکاری در حال عبور از بزرگراه بود که با دیدن خودروی شعله ور، جانش را به خطر انداخت تا سرنشینان خودرو را نجات دهد.این حادثه بعد از ظهر دوشنبه، سوم تیرماه رقم خورد؛ زمانی که هادی درویش آتش‌نشان ایستگاه 24آتش‌نشانی تهران به همراه همسرش سوار بر خودروی خود در حال عبور از بزرگراه شهید یاسینی بود. او با دیدن صحنه تصادفی وحشتناک که منجر به آتش گرفتن یک خودروی پژو 405 شده بود، بلافاصله ماشینش را کنار بزرگراه پارک کرد تا به کمک حادثه دیده‌ها برود.

آتش‌نشان 30ساله که با به خطر انداختن جانش، توانست راننده و پیرزنی را از داخل ماشین آتش‌گرفته نجات دهد، در گفت‌وگو با همشهری گفت: ظهر روز عید نیمه‌شعبان بود و من و همسرم قصد رفتن به خانه یکی از بستگانمان را داشتیم. در بزرگراه یاسینی بودیم که ناگهان تصادف وحشتناکی رخ داد. حدود 8متر با صحنه تصادف فاصله داشتیم که دیدم یک تریلی هوو با خودروی پژویی برخورد کرد. ابتدا تصور کردم یک تصادف معمولی است اما وقتی شعله‌های آتش را دیدم که از خودروی پژو زبانه می‌کشید به سرعت ماشینم را کنار بزرگراه پارک کردم و از همسرم خواستم داخل ماشین منتظر بنشیند.

وی ادامه داد: شغل آتش‌نشانی شغلی است که حتی زمان غیرکاری هم وقتی آتش را می‌بینی حواست پیش گرفتار شده‌هاست و فقط به نجات آنها و خاموش کردن آتش فکر می‌کنی. من هم در آن لحظه فقط به این فکر می‌کردم که باید هرچه سریع‌تر آتش را خاموش کنم و سرنشینان پژو که در میان شعله‌ها گرفتار بودند را نجات دهم. به همین‌خاطر کپسول خاموش‌کننده را از پشت ماشینم برداشتم و خودم را به صحنه تصادف رساندم.

وی در ادامه گفت: رهگذران به کمک آمده بودند و آنها هم با استفاده از خاموش کننده‌ها سعی داشتند آتش را مهار کنند. من از همه کپسول‌های کوچک استفاده کردم اما شعله‌های آتش هر لحظه بیشتر می‌شد. وقتی دیدم آتش خاموش نمی‌شود، به کمک سرنشینان ماشین رفتم. راننده را که پیرمردی بود از میان شعله‌ها بیرون کشیدم.

سپس به سراغ پیرزنی که روی صندلی جلو نشسته بود رفتم. کمربندش گیر کرده بود و آزاد کردن آن کار سختی بود. با این حال توانستم کمربند را جدا کنم و وی را نیز نجات دهم. اما برای نجات سرنشینانی که روی صندلی عقب نشسته بودند نیاز به تجهیزات داشتم که خوشبختانه آتش‌نشانان ایستگاه 60 و نجات 11 رسیدند و عملیات خود را آغاز کردند.

آتش‌نشان فداکار افزود: امدادگران پس از حضور در محل حادثه، آتش را خاموش کردند و 2زنی که در صندلی عقب گرفتار شده بودند را از خودرو بیرون کشیدند و در اختیار امدادگران اورژانس قرار دادند اما متأسفانه پس از معاینات اولیه مشخص شد که هر دو زن بر اثر سوختگی شدید و جراحات وارد شده جان خود را از دست داده‌اند.

آتش‌نشان فداکار که حدود 9سال پیش به استخدام آتش‌نشانی درآمده و از همان زمان در ایستگاه 24واقع در خیابان نبرد فعالیت می‌کند، افزود: پیش از این چندین بار در ساعات غیرکاری زمانی که با خانواده‌ام از خیابان عبور می‌کرده‌ام شاهد حوادث مختلفی بوده‌ام که ناخودآگاه برای نجات به حادثه‌دیدگان وارد ماجرا شده‌ام اما آتش‌سوزی خودرو در بزرگراه یاسینی از وحشتناک‌ترین حوادثی بود که شاهد آن بوده‌ام.

در همین حال سرهنگ جمال بذرافشان جانشین پلیس راهور تهران نیز درباره حادثه گفت: ظهر دوشنبه مأموران پلیس راهور در جریان یک تصادف در جنوب به شمال بزرگراه شهید یاسینی واقع در شرق تهران قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. در بررسی‌ها مشخص شد یک‌دستگاه کشنده هوو مربوط به حمل زباله با سرعت زیاد از پشت سر با یک‌دستگاه پژو405 برخورد کرده که بر اثر شدت ضربه پژو405 دچار حریق شده و 2سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

کد خبر 220373
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز