چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

گروه شهرستان‌ها: فقط طی 3 روز نخست تابستان امسال 10نفر جان خود را در آب‌های ساحلی خرز در استان مازندران از دست داده‌اند.

دریای خزر در3 روز 10 قربانی گرفت

 اگر این روند ادامه یابد مانند سال گذشته باید دست‌کم حدود 250نفر در سواحل مازندران غرق شوند و این آماری تأسف‌بار خواهد بود؛ تأسف‌بار از 2 جهت؛ نخست آنکه هنوز عده بسیاری از بومی‌های شمال کشور و مسافران به توصیه‌های کارشناسان توجه نمی‌کنند و دوم نیز به‌خاطر اینکه همچنان نواقصی در اجرای‌ طرح سالم‌سازی سواحل شمالی دیده می‌شود. یکی از این نواقص دیر پرداخت شدن حقوق ناچیز غریق‌نجات‌هاست که انگیزه لازم برای کار در آنها را کم می‌کند.

از سوی دیگر نیز به‌نظر می‌رسد برای آگاهی مردم نسبت به شنا نکردن در مناطق ممنوعه اقدامات کافی انجام نشده است. این در حالی است که در بسیاری از مناطق «شنا ممنوع» مانند سواحل شهرستان نور ناجیان غریق امسال حضور نخواهند داشت. به هر ترتیب آمار غرق‌شدگان همچنان با روند نگران‌کننده‌ای بالا می‌رود و دیروز علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از غرق شدن ۲۸نفر از شهروندان ایرانی در آب‌های ساحلی خزر در این استان از اول خرداد تاکنون خبر داد و گفت: ۱۰نفر از ‌غرق‌شدگان در 3روز اول تیرماه جانشان را از دست دادند.

کد خبر 220432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز