گروه محیط‌زیست: عملیات اجرایی عبور راه دسترسی کمربندی به بندر نوشهر که بخشی از آن از باغ گیاه‌شناسی نوشهر می‌گذرد در پی اعتراضات گسترده طرفداران محیط‌زیست به تعلیق درآمد.

محیط زسیت

به گزارش همشهری قرار بود روز گذشته ساعت 10صبح، براساس ابلاغیه استانداری مازندران، عملیات اجرایی ساخت جاده کمربندی به نوشهر با تخریب بخشی از باغ گیاه‌شناسی آغاز شود اما تجمع شماری از فعالان محیط‌زیست و نیز هشدار کمیسیون کشاورزی مجلس مانع اجرای این عملیات شد. فعالان محیط‌زیست که روز گذشته جلوی باغ گیاه‌شناسی تجمع کرده بودند مصرانه خواستار خارج شدن این طرح مغایر با معیارهای زیست‌محیطی از دستور کار مسئولان اجرایی استان شدند.

یک منبع آگاه دراین باره به همشهری گفت: معاون استانداری مازندران 10روز به هیأت امنای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی فرصت داده تا نظر خود را درباره ساخت این راه دسترسی اعلام کنند. این درحالی است که پیش از این دست اندرکاران منابع طبیعی و کارشناسان بارها نسبت به ساخت این جاده که به تخریب باغ گیاه‌شناسی منجر می‌شود هشدار داده‌اند.

علاوه براین، اعضا و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس و رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران (که 2دوره ریاست سازمان حفاظت محیط‌زیست را برعهده داشته) نسبت به ساخت این جاده اعتراض کرده‌اند. همچنین شماری از شخصیت‌ها و چهره‌های برجسته علمی و دانشگاهی در مصاحبه با رسانه‌ها و صدور بیانیه از مسئولان ارشد نظام خواسته‌اند مانع این فاجعه زیست‌محیطی شوند و نگذارند با ساخت جاده‌ای که گزینه‌های جایگزین دارد وجهه و اعتبارعلمی کشور خدشه‌دار شود.

براین اساس انتظار می‌رود اعضای هیأت امنا به پاسخ جامعه محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور پاسخ مثبت داده و با تصمیم قاطع خود، مانع تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر شوند واین مرکز بی‌نظیر تحقیقاتی را که شهرت و اعتبارجهانی دارد برای نسل امروز و آینده حفظ کنند و نام نیکی از خود در تاریخ منابع طبیعی کشور به جای گذارند. اعضای هیأت امنایی که گره گشایی ازاین معضل به آنها سپرده شده عبارتند از: وزیر علوم، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاون راهبردی ریاست‌جمهوری، معاون وزیر علوم، وزیرجهادکشاورزی، معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، 2عضو هیأت علمی به انتخاب وزیرعلوم، 2عضو هیأت علمی به انتخاب وزیر جهادکشاورزی ویکی از معاونان اجرایی وزارت جهادکشاورزی.

کد خبر 220589
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز