همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین وظیفه رسانه‌ها منتشر کردن واقعیت جامعه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی در مراسم شصت و پنجمین سال راه‌اندازی روزنامه خراسان اظهار کرد: همانطور که مسوولان این روزنامه توضیح دادند روزنامه یک حرکت تکاملی داشته و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که شما راهتان را درست انتخاب کرده‌اید و مستمرا متناسب با شرایط روز روزنامه را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهید و این رشد باید ادامه‌دارد باشد.

لاریجانی گفت: مسلک شما در این روزنامه انعکاس واقعی و شیوه مناسب است.

وی با اشاره به شرایط جامعه تصریح کرد: وظیفه رسانه‌ها این است که واقعیت را درست منتشر کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: شما تلاشتان خوب بوده و باید مسیر را در اینده با دورنمای بهتر ادامه دهید.

لاریجانی گفت: یکی از مسائل مهم که باید رسانه‌ها به آن توجه کنند این است که باید سبب رشد جامعه و مخصوصا رشد سیاسی جامعه شوند. زیرا حکومت‌های مردمسالار نیازمند این رشد هستند. اگر این رشد مستمرا ادامه داشته باشد حوادث عجیب و غریب در کشور رخ نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه چرا در نزدیکی انتخابات فضای کشور و فضای رسانه‌ای تغییر می‌کنمد گفت: همانطور که می‌بینید در نزدیک انتخات نشاطی در مطبوعات ایجاد می‌شود که این سوال مطرح می‌شود که چرا در نزدیک انتخابات این اتفاق رخ می‌دهد. چون تصور ما از آزادی و رسانه‌ها اشکال دارد این امر اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها گاهی خود محدودیت ایجاد کردن است ادامه داد: ما در صدر انقلاب اسلامی از رهبران این تذکرات را داشته‌ایم. یکی از شخصیت‌هایی که در تبیین مسیر جمهوری اسلامی حضور داشت آیت‌الله بهشتی بود که روی چند مقوله و مسئله مانند آزادی تاکید داشت.

لاریجانی اضافه کرد: شاید یکی از طراحان بحث تعامل شهید بهشتی بود.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مقولاتی که روی آن تاکید شده آزادی است و باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا رشد فضای اسلامی و رشد جامعه مرهون این فضا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادی در کشورهای مختلف یک حدی دارد، گفت: بعضی‌ها آزادی را در حد امنیت و... می‌‌دانند. آزادی به رشد سایر حقوق مربوط می‌شود زیرا انسانها دارای حقوق مختلف هستند که یکی از همین حقوق است اما آنچه که اهمیت دارد این است که به ارزشها لطمه نزند.

وی گفت باید به این مسئله را تبیین کرد و به این موضوع به عنوان یک مسئله اساسی توجه نمود.

وی به روزنامه خراسان اشاره کرد و گفت: این روزنامه به چارچوبی که تشکیل داده‌اید کار به صورت منطقی جلو بردید که این کار سنجیده‌ای است.

وی خطاب به مسئولان این روزنامه گفت: واحد صفحه‌آرایی این روزنامه با جذاب‌تر باشد.

لاریجانی به نرم‌افزار آرشیو این روزنامه اشاره کرد و گفت: این کار هم جالب و قابل تحسین است و می‌تواند الگویی برای دیگران باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به دریافت مالیات از روزنامه‌ها و رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: ما در مجلس پیگیر این مشکل هستیم و نمایندگان استان هم می‌توانند این مسئله را پیگیری کنند.

کد خبر 220623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز