همشهری آنلاین: آرشیو الکترونیک روزنامه خراسان در مراسم شصت و پنجمین سالگرد انتشار این روزنامه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

khorasan

در آرشیو الکترونیک روزنامه خراسان تمام مطالب روزنامه خراسان از اول تیرماه 1338 تا پایان اسفند 1387 گنجانده شده است.

همچنین 14 هزار و 650 شماره نشریه، 155 هزار و 730صفحه روزنامه، یک‌ میلیون و 83هزار و 757خبر و مطلب از روزنامه خراسان اسکن و در این آرشیو اطلاعاتی ذخیره شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: محدودیت‌های رسانه‌ای، گاهی خود محدودیت­‌ها هستند که برخی افراد تصور می­کنند اگر وارد حریمی شوند مشکلات بیشتر می­‌شود اما شهید بهشتی که این روزها سالگرد شهادتشان است، همیشه بر آزادی رسانه‌ها و مطبوعات تأکید داشتند.

علی لاریجانی افزود : تصور ما از آزادی و رسانه این است که باید همواره سبب رشد اجتماعی سیاسی در جامعه شود؛ اگر رسانه‌ها تحقق این هدف را به عنوان یکی از وظایف جدی خود در نظر بگیرند؛ این مهم در بستر آزادی فکری محقق می‌شود.

وی گفت: یکی از وظایف مهمی که روزنامه‌ها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند این است که سبب رشد اجتماعی و سیاسی در جامعه شوند، به واقع حکومت‌های مردم سالار احتیاج به مشارکت‌های عامه دارند.

لاریجانی افزود: روزنامه خراسان در واقع از ابتدای حرکت تا امروز، حرکت تکاملی خوبی داشته است .

وی خطاب به دست اندرکاران روزنامه خراسان گفت: از همان ابتدا، انتخاب راهتان درست بوده است و پایبند به ارزش‌ها بوده‌اید و متناسب با شرایط؛ روزنامه را در اختیار مخاطبان و نیازهای آنها قرار داده‌اید و ان‌شاءالله این رشد مستدام خواهد بود.

لاریجانی افزود: ملاک شما در این روزنامه ،انعکاس واقعیات با شیوه ملایم و معتدلی بوده است که می‌توان عنوان آن را عقلانیت نیز گذاشت.

در ادامه این مراسم خوانندگان و مشترکان قدیمی روزنامه خراسان به ارائه خاطرات از سال‌های ابتدایی انتشار روزنامه پرداختند.

کد خبر 220642
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز