همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به اظهار نظر سرمربی تیم ملی ایتالیا که وی را استاد خودش معرفی کرده بود گفت: چیز جدیدی نیست و به این حرف‌ها عادت دارم!

Julio Velasco

ایسنا نوشت: خولیو ولاسکو در آستانه بازی با تیم ملی ایتالیا همچنان از دریافت‌های اول ملی پوشان ناراضی است. او معتقد است مصدومیت‌ها و مسمومیت‌های بازیکنان ایرانی به دلیل آشنا نبودن آنها به شرایط مسابقات لیگ جهانی است.

  • شما در "مودنا" سال‌ها سرمربی بودید و تیم این شهر را بارها قهرمان لیگ سری آ ایتالیا کرده‌اید؟ حالا به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران بعد از سال به شهر "مودنا" برگشتید. اکنون چه حسی دارید؟

در واقع "مودنا" جایی است که من در آن 14 سال زندگی کردم. بعد از این که سرمربی تیم ملی ایتالیا شدم نیز همچنان در "مودنا" زندگی می‌کردم. من خیلی این شهر را دوست دارم اما تلاش می‌کنم به این چیزها فکر نکنم. الان سرمربی تیم ایران هستم و صد درصد به مسابقه‌ام فکر می‌کنم. تمام چیزهای خوب یک بار در زندگی من اتفاق افتاده و دیگر نباید به آن فکر کنم.

  • برای بازی مقابل ایتالیا میلیون‌ها ایرانی از طریق تلویزیون و چند صد نفر از ایرانیان مقیم ایتالیا با حضور درسالن "پالاپانینی" عملکرد شاگردان شما را تماشا می‌کنند. چه نظری در این مورد دارید؟

ما با مشکلاتی برای بازی فردا روبرو هستیم. شش بازیکن ما مشکل گوارشی پیدا کرده‌اند و فرهاد قائمی را به دلیل مشکل کمر همراه نداریم. به همین دلیل نمی‌توانم صد درصد با آمادگی کامل به مصاف ایتالیا برویم. اما با همه مشکلات امیدوارم فردا بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.

  • دریافت بازیکنان در تمرین چطور بود. به نظر می‌رسید شما از دریافت‌ها راضی نبودید؟

خیر. راضی نیستم. بعضی از بازیکنان ما هنوز استرس دارند و نمی‌توانند بازی واقعی خودشان را به نمایش بگذارند. آنها نیاز دارند تا اعتماد به نفس خودشان را برای حضور در چنین سطحی از والیبال به دست آورند. در واقع مسابقات امسال لیگ جهانی فقط یه دوره آماده‌سازی برای ما است تا بتوانیم در مسابقات سال بعد بخوبی در مقابل بزرگان والیبال حضور پیدا کنیم.

  • سرمربی تیم ایتالیا در مصاحبه با ایسنا گفت ولاسکو برای من مثل یک معلم بوده.چه نظری در مورد این اظهارنظر دارید؟

این اتفاق برای من زیاد رخ می‌دهد و به آن عادت دارم! خیلی‌ها بودند که در جوانی برای تماشای تمرینات تیم من می‌آمدند و الان سرمربی هستند. زندگی همین است.

  • به عنوان سوال آخر. همه ما تفاوت‌های تیم ایتالیا و ایران در زمینه امکانات و افتخارات و سطح بازیکنان را می‌دانیم. به نظر شما فارغ از این بازی آینده تیم ایران چه خواهد بود؟

قدم اول برای ما یادگیری خیلی از مسائل مهم در لیگ جهانی امسال خواهد بود. بعد از آن باید برای مسابقات جهانی و لیگ جهانی بعد آماده شویم. لیگ جهانی فقط مسابقه دادن نیست یادگیری اصول تغذیه، سفر کردن و تحمل فشار مسابقات هم هست. بازیکنان ایران به چنین فشاری عادت ندارند و به همین دلیل دچار مسمومیت و یا مصدومیت می‌شوند. آنها باید به تغییر ساعت و تغییر غذا و ریکاوری مسائل دیگر لیگ جهانی عادت کنند تا بتونند در مقابل بزرگان والیبال جهان بازی کنند. بازیکنان ما باید اول این چیزها را یاد بگیرند و در عین حال برای یاد گرفتن باید پیروز شد. به نظرم در مسابقات جهانی سال بعد در لهستان ما خیلی از این یادگیری‌ها استفاده می‌کنیم.

کد خبر 220705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز