همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس برنامه های درنظر گرفته شده برای تعامل و ارتباط دو طرفه دولت و مردم از این پس هر ایرانی در کنار کدپستی، یک پست الکترونیک اختصاصی دریافت خواهد کرد.

به گزارش مهر، محمدحسن نامی امروز دوشنبه در مراسم افتتاح پست الکترونیک ملی که با همکاری شرکت پست و سازمان فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد، امیت و حفظ اطلاعات را مهمترین دلیل راه اندازی این سرویس عنوان کرد و گفت: با اختصاص پست الکترونیکی به هر ایرانی، تعاملات دولتی با مردم به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.

وی گفت: با تلاش شرکت پست و سازمان فناوری اطلاعات ایران، هر ایرانی از طریق مقطع تحصیلی ابتدایی باید دارای یک پست الکترونیکی شود تا بتواند امور ارتباطی خود با دستگاههای دولتی را از طریق این سرویس ارسال و دریافت کند.

نامی با بیان اینکه با راه اندازی دیتاسنترهای استانی در استانهای کشور، امنیت اطلاعات و حریم شخصی در سرویس پست الکترونیک تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: پست الکترونیک ملی به آدرس mail.post.ir به عنوان اولین سرویس روی شبکه ملی اطلاعات آغاز به کار خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در حوزه زیرساختهای ارتباطی کشور تصریح کرد: در سال 90 حدود 3 درصد و در سال 91 حدود 5 درصد درآمد ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به زیرساختهای این بخش اختصاص یافت و این در حالی است که سایر کشورها تمامی درآمد خود از این حوزه را به زیرساختهای ارتباطی اختصاص می دهند.

وی یک دلار سرمایه گذاری در زیرساختهای ارتباطی را معادل صرفه جویی در 3.4 دلار انرژی، 1.8 دلار در محیط زیست و 1.4 دلار در سایر صنایع برشمرد و گفت: پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، موجب بهره برداری 36 درصدی سایر صنایع می‌شود.

نامی با اشاره به درآمدزایی کشورهای جهان از صنعت ICT گفت: درآمد شرکتی مانند اپل در سال 2012 بالغ بر 11 درصد بیش از فروش نفت و گاز عربستان تخمین زده می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 750 هزار دانشجوی کشور در رشته برق و الکترونیک تحصیل می‌کنند، ادامه داد: هم اکنون دانشجویان و نخبگان کشور برای اپل و مایکروسافت برنامه می نویسند؛ این نشان از وجود نیروی انسانی و پتانسیل فنی در این بخش است که باید روی آن سرمایه گذاری شده و به کار گرفته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کمپانی گوگل در 6 ماه گذشته 10 سرویس قابل توجه برای کاربران ارائه کرده است افزود: حجم قابل توجهی از مردم کشور از این سرویس ها استفاده می‌کنند.

نامی با تاکید براینکه باید از تجارب سایر کشورها برای ارائه خدمات ICT استفاده کنیم، ادامه داد: با این وجود نوآوری و دستیابی به تولید نسل جدید تکنولوژی در دستور کار ما قرار دارد.

کد خبر 222353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز