همشهری آنلاین: فرمانده ناوگان نظامی شمال کشور از آغاز رزمایش آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «امنیت پایدار 92» در دریای خزر خبر داد.

حکیمی

امیر دریاردار خرداد حکیمی، برگزاری رزمایش‌ها را سبب پختگی کارکنان نیروهای مسلح دانست و به فارس گفت: دریانوردی و برگزاری رزمایش‌ها فضایی را فراهم می‌کند تا کارکنان در کنار آموزش‌های علمی بتوانند برای حضور در ناوگان آماده شوند.

وی از اجرای رزمایش آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «امنیت پایدار 92» در دریایی خزر خبر داد و افزود: رزمایش مذکور از روز گذشته آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد.

حکیمی گستره رزمایش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر را محدوده آب‌های داخلی جمهوری اسلامی ایران از بندر آستارا، بندر نوشهر، بندر انزلی تا بندر امیرآباد اعلام کرد.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تمام کارکنان این نیرو در استان‌های گیلان و مازندران آموزش می‌بینند، تصریح کرد: دانشگاه افسری امام خمینی(ره) در نوشهر مستقر است و کارکنان درجه‌دار در گیلان آموزش می‌بینند.

وی به تامین نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت اشاره کرد و گفت: 90 درصد کارکنان نیروی دریایی در گیلان آموزش می‌بینند ضمن اینکه مرکز آموزش تفنگداری و تکاوری منجیل به طور مستقل کارکنان عملیاتی مورد نیاز تفنگداری در جنوب کشور را تامین می‌کند.

حکیمی با اشاره به اینکه رزمایش نیروی دریایی ارتش در دریای خزر جنبه آموزشی دارد، بیان کرد: تعداد بسیاری از دانش‌آموزان مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت، مرکز آموزش تفنگداری منجیل و دانشجویان دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر با هدف انتقال تجربه از کارکنان قدیمی به کارکنان جدید شرکت کردند.

ناوگروه اعزامی به روسیه اقتدار نظام اسلامی را نشان داد

فرمانده ارشد آجا در گیلان در ادامه اعزام ناوگروه صلح و دوستی به آستراخان روسیه، خاطرنشان کرد: ماموریت مذکور اقتدار جمهور اسلامی ایران در حوزه دریای خزر را نشان داده است.

وی به اهتزار در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و رساندن پیام صلح و دوستی مردم ایران به ملت‌های منطقه را از اهداف ناوگروه اعزامی به روسیه عنوان کرد و یادآور شد: اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به کشورهای حوزه دریای خزر تداوم می‌یابد.

ناوشکن جماران 2 به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود

حکیمی همچنین به آب‌اندازی ناوشکن جماران 2 با حضور رئیس جمهوری در اسفند سال گذشته اشاره کرد و گفت: ناوشکن جماران 2 در مرحله آزمایش در بندر و دریا است و پس از تکمیل آزمایش‌ها به‌زودی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق می‌شود.

کد خبر 222355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز