دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

گروه سیاسی: منصور حقیقت پور از اعضای کمیسیون امنیت ملی با ابراز امیدواری از اینکه قرائت گزارش حادثه 22بهمن قم به نفع نظام تمام شود، می‌گوید:کمیسیون تصمیم‌گیری درباره اعلام اسامی 3شخصیت با نفوذی که در ساماندهی حادثه قم دخیل بودند را برعهده هیأت رئیسه مجلس گذاشته است و شخص لاریجانی درباره قرائت گزارش در صحن علنی و رسانه‌ای شدن نام این افراد تصمیم می‌گیرد.

  • روز یکشنبه 9صفحه از گزارش حادثه قم در کمیسیون امنیت ملی قرائت و نسخه‌ای از آن هم برای رهبری ارسال شد، کمیسیون چقدر با قرائت این گزارش در صحن علنی موافقت دارد؟

ما باید ببینیم هیأت رئیسه مجلس بر مبنای مصالحی که در شرایط فعلی کشور وجود دارد چه تصمیمی می‌گیرد، رئیس مجلس مهم‌ترین فردی است که درباره قرائت این گزارش در صحن تصمیم می‌گیرد.

  • آقای لاریجانی یکشنبه شب از بانیان این حادثه به‌عنوان یک گروه تندرو نام برده‌اند و عنوان کرده‌اند یک عده تندرو حرمت حرم را شکستند. بر این اساس آیا قرائت این گزارش را می‌توان نقطه‌ای بر پایان تندروی‌ها دانست؟

ایشان ممکن است به این شکل انتقاد خود را مطرح کرده باشند، اما اگر مفاد گزارش را بخوانند ممکن است تغییر نظر دهند؛ مصلحت‌اندیشی محور مهمی در کار سیاست است. ممکن است بعد از دیدن محتوای گزارش شرایط را به‌گونه‌ای تشخیص دهند که گزارش خوانده نشود و یا حتی خوانده شود. کمیسیون این بحث را به ریاست مجلس واگذارکرده است تا با توجه به محتوای گزارش تصمیم‌ بگیرند که چه اقداماتی روی این گزارش انجام شود. مسئولیت دیگر بر دوش رئیس محترم مجلس است.

  • آیا نام 3نفری که از آنها به‌عنوان ساماندهی‌کنندگان این حادثه نام برده شده بود، دیروز در کمیسیون قرائت شد؟

بله، اما قرار نیست ما نامی از نفرات ببریم. کمیسیون این موضوع را به حوزه تصمیم‌گیری ریاست مجلس واگذار کرده است. باید ببینیم تصمیم رئیس مجلس چه خواهد بود.

  • این افراد از دولت هستند یا از مجلس؟ چون گمانه زنی‌ها حاکی از ساماندهی این حادثه از سوی برخی نمایندگان و حتی ریاست یکی از کمیسیون‌های مجلس است؟

شاید طرح این خبر از سوی ما درست نباشد، اینکه از یک طرف ما در کمیسیون رأی دهیم تصمیم‌گیری نهایی با هیأت رئیسه باشد و بعد هم بخواهیم موضوع را با رسانه‌ها مطرح کنیم با رأی ما مغایرت دارد.

  • اما قبل‌تر گفته شده بود بانیان این حادثه باید مجازات شوند و قرائت این گزارش می‌تواند حالت بازدارندگی داشته باشد.

نمی‌گوییم اطلاع‌رسانی نشود؛ اما اجازه دهیم این تشخیص را خود رئیس مجلس دهد. ما درباره طرح نام این افراد در کمیسیون خیلی بحث کردیم اما نهایتا خود ما در کمیسیون رأی دادیم که هیأت رئیسه مجلس تصمیم بگیرد که آیا نامی از این افراد برده شود یا خیر اما نهایتا امیدواریم همه‌‌چیز به سود نظام تمام شود.

کد خبر 223313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز