سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کوفی عنان دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد اعلام کرد که تلاش های این سازمان بین المللی در سوریه شکست خورده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روسی رگنوم، کوفی عنان که در مسکو بسر می برد، روز سه شنبه گفت: در عین حال نباید سازمان ملل را مسئول وضعیت به وجود آمده در سوریه دانست.

وی افزود: زمانی که بحران در سوریه آغاز شد من به عنوان نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه در حل و فصل مسایل این کشور شرکت کردم و در آن زمان این سوال مطرح بود که آیا سوریه به سرنوشت لیبی دچار خواهد شد.

دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد یادآوری کرد: در ماه ژوئن سال 2012 توافقنامه ژوئن تصویب شد که در آن بر ضرورت حل و فصل سیاسی مسایل سوریه و تشکیل دولت انتقالی تاکید شده بود.

وی تشریح کرد: بر اساس این توافقنامه باید تدابیری برای پایان دادن به هرج و مرج و آشوب در سوریه اتخاذ می شد.

عنان اضافه کرد: با گذشت یک سال از تصویب توافقنامه ژنو، ایده برگزاری کنفرانس بین المللی در باره سوریه در ژنو مطرح شد.

نماینده سابق دبیر کل سازمان ملل در سوریه گفت : بارها بر لزوم تلاش های سیاسی در سطح بین المللی برای حل مسایل سوریه تاکید کردم و این موضوع را به اوباما هم گفتم و در این حالت در حل این مسایل پیشرفت حاصل می شد.

وی یادآوری کرد: در رسانه های خبری به شکست سازمان ملل در مساله سوریه اشاره شد.

عنان با بیان این که سازمان ملل از کشورهای عضو تشکیل یافته است که دارای منابع و توانمندی هستند، اظهار داشت: سازمان ملل فقط یک دبیرخانه است و نباید تمام مسئولیت وضعیت سوریه را برعهده آن گذاشت.

وی ابراز امیدواری کرد که کنفرانس ژنو2 هر چه زودتر برگزار شود و کشورهای شرکت کننده بتوانند در باره مسایل سوریه و راه حل برای حل آن به توافق برسند.

کد خبر 223430
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز