همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران پراکنده و کاهش دما در شمال و شمال شرق کشور طی دو روز آینده خبر داد و گفت: شنبه 29 تیر ماه آسمان تهران صاف است و بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه کاهش نسبت به جمعه 28 تیر ماه به ترتیب برابر 38 و 26 درجه سانتیگراد خواهد بود.

مهر نوشت: عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی طی سه روز آینده وزش باد شدید و گاهی همراه با گرد و خاک در برخی از مناطق شرق کشور به ویژه زابل تداوم می‌یابد.

به گفته وی، همچنین به سب وزش باد شدید بر روی عراق احتمال وقوع غبار در مناطقی از استان‌های ایلام و خوزستان در روزهای جمعه و شنبه 28 و 29 تیر ماه وجود دارد.

امیدوار اظهار داشت: روزهای شنبه و یکشنبه 29 و 30 تیر ماه به سبب وزش بادهای شمالی بر روی دریای خزر، دریا مواج و بارش‌های رگباری در برخی از استان‌های جنوبی دریای خزر به ویژه استان گیلان پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه در شمال شرق کشور نیز رگبارهای پراکنده انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از بعد از ظهر امروز ابتدا در برخی مناطق استان گیلان و سپس طی روز شنبه علاوه بر آن در برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 223761
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز