گروه اجتماعی: رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ ثبت‌نام از داوطلبان بدون کنکور مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد از ساعت 9صبح 5مرداد از طریق پایگاه اینترنتی مرکز آزمون به نشانی www. azmoon. org آغاز می‌شود.

azmoun

 ناصر اقبالی درباره تعداد رشته‌های انتخابی بدون کنکور کارشناسی اظهار کرد: این گروه از داوطلبان می‌توانند پس از تهیه کارت اعتباری، 10رشته محل را براساس میزان علاقه‌مندی خود اولویت‌بندی و در سایت مرکز آزمون ثبت‌نام کنند. وی به داوطلبان توصیه کرد که انتخاب‌ها از یک مجموعه آموزشی و از یک نظام آموزشی باشد؛ یعنی 10انتخاب داوطلبان حتما باید از روش پاره‌وقت یا تمام‌وقت باشد و امکان انتخاب از 2روش تمام‌وقت و پاره‌وقت وجود ندارد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه پذیرش بدون کنکور سالی 2بار انجام می‌شود، افزود: برای ثبت‌نام داوطلبان محدودیت مدرک دیپلم متوسطه وجود ندارد و داوطلبان می‌توانند از هر یک از مجموعه‌های آموزشی براساس علاقه انتخاب رشته و ثبت‌نام کند. به گفته وی، چون پذیرش دانشجوی بدون کنکور براساس معدل دیپلم است، اگر دیپلم داوطلب با رشته انتخابی مغایرت داشته باشد با اعمال ضریبی معدل مذکور اصلاح می‌شود تا مقایسه معدل داوطلبان امکان‌پذیر شود.

البته ضرایب مربوط به اصلاح معدل داوطلبان با دیپلم‌های مختلف و برای شرکت در گروه‌های آموزشی در سایت مرکز آزمون منتشر می‌شود.اقبالی افزود: اگر تقاضا در برخی رشته‌محل‌ها بیش از ظرفیت باشد، پذیرش دانشجو با اولویت معدل فوق دیپلم و رعایت سقف همنامی یا تجانس مدرک فوق دیپلم با رشته کارشناسی مورد تقاضا صورت می‌گیرد. رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اظهار کرد: نتایج پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در اواسط شهریور اعلام می‌شود.

کنکور پزشکی حذف نشده است

اقبالی با یادآوری اینکه کنکور ورودی در 90درصد رشته‌محل‌های کارشناسی ناپیوسته و پیوسته دانشگاه آزاد حذف شده است، گفت: کنکور رشته‌‌محل‌های گروه علوم پزشکی حذف نشده و برای پذیرش دانشجو در همه مقاطع این رشته کنکور برگزار می‌شود و تا‌کنون مصوبه‌ای در این‌باره به دانشگاه‌ها ابلاغ نشده است.

کد خبر 224536
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز