همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه گرد و خاک تهران را فرا می‌گیرد، از کاهش دما در پایتخت و شش استان بالای 40 درجه حرارت خبر داد.

گرما دما

مهندس عبدالرضا امیدوار شهریدر گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: بر این اساس در برخی مناطق سواحل دریای خزر، ابرناکی، بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

وی با بیان اینکه وزش باد و گرد و خاک در برخی مناطق شرق کشور به ویژه منطقه زابل تا روز دوشنبه (7 مرداد) به تناوب ادامه خواهد داشت، گفت: در عین حال در برخی مناطق استان‌های تهران، سمنان، قم، مرکزی، شمال اصفهان، ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد همراه با گرد و خاک رقیق موجب کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه تا روز یکشنبه در جنوب استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و شرق فارس افزایش ابر، وزش باد و در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده یا رعد و برق پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در روز یکشنبه استان‌های خوزستان و قم با حداکثر دمای 45 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و اردبیل با حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

امیدوار شهری با اشاره به اینکه حداکثر دمای شش استان کشور در روز شنبه به بیش از 40 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد، گفت: پس از خوزستان و قم، به ترتیب کرمانشاه، تهران، یزد و لرستان گرم‌ترین استان‌های کشور هستند.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه آسمان پایتخت صافی در پاره‌ای نقاط با وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با یک درجه کاهش به 27 و 40 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 224631
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز