همشهری آنلاین: تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است که تصمیم اسرائیل برای گسترش واحدهای مسکونی در سرزمین‌های اشغالی احتمال شکست مذاکرات را افزایش می‌دهد.

فلسطین

به گزارش پرس تی وی، یاسر عبد ربه، یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه (۲۲ مرداد) با انتشار بیانیه‌ای گفت: «گسترش این شهرک‌ها بر خلاف وعده‌های دولت امریکاست و خطری برای شکست مذاکرات محسوب می‌شود.»

وی با اشاره به تصمیم اخیر رژیم اسرائیل برای ساخت بیش از دو هزار واحد مسکونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: «گسترش این شهرک‌ها بی‌سابقه است. خطر آن وجود دارد که این مذاکرات حتی پیش از آغاز شکست بخورد.»

برپایه گزارش‌ها، رژیم اسرائیل ساخت ۹۴۲ واحد مسکونی دیگر در قسمت شرقی قدسِ اشغالی را تصویب کرد.

طرح جدید رژیم تل آویو برای شهرک سازی خشم فلسطینیان را که در حال حاضر از تصویب ساخت یک هزار و دویست واحد مسکونی در شوک به سر می‌برند، برانگیخته است.

این در حالی است که جامعه بین‌المللی نیز ساخت شهرک‌های جدید را محکوم کرده است.

مذاکره‌گران فلسطینی بر این باورند که اسرائیل با این کار قصد دارد روند از سرگیری مذاکرات را مختل کند.

جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در تاریخ ۸ اوت گفت، مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین (PA) و رژیم اسرائیل ۱۴ اوت در بیت‌المقدس از سرگرفته خواهد شد.

مذاکرات بین مقامات رژیم اسرائیل و فلسطین مدت‌ها به سبب شماری از مسائل از جمله سرپیچی تل‌آویو از توقف ساخت شهرک در اراضی فلسطین‌یان متوقف شده است.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرک ‌یهودی‌نشین که رژیم اسرائیل بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، زندگی می‌کنند.

سازمان ملل و اغلب کشورها شهرک‌های اسرائیلی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این اراضی در جنگ سال ۱۹۶۷ از سوی اسرائیل به اشغال درآمد و بنابراین مشمول معاهده ژنو می‌شود که ساخت و ساز در اراضی اشغالی را ممنوع می‌داند.

کد خبر 226910
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز