پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین - شهرام شریف: روزی که تصمیم به راه‌اندازی آی تی ایران گرفتم هنوز نه سایتی در حوزه اطلاع رسانی تکنولوژی فعال بود و نه اساسا اخبار این گستره چندان مورد علاقه رسانه‌ها قرار داشت.

 از اردیبهشت ماه ۱۳۸۱ تا اکنون که این سایت به تولید، انتشار و حرکت در فضای آی تی کشور پرداخته از هیچ نوع حمایت دولتی برخوردار نبوده و صرفا با سرمایه ناشی از تبلیغات به حیات خود ادامه داده است.

در طی یک دهه فعالیت این سایت گستره آی تی و ارتباطات در ایران تغییرات متفاوتی کرده اما در این مسیر آی تی ایران تلاش کرده اعتماد و اطمینان مخاطبان را نسبت به انبوهی از اخباری که روزانه منتشر می‌شود اولویت اول خود قرار دهد و به همین دلیل نه از شیوه‌های رایج مذموم کسب کلیک (که متاسفانه بسیاری از سایت‌های خبری امروزه به آن دچارند) بهره بگیرد و نه برای بالا رفتن از پله‌های کسب مخاطب به هر وسیله‌ای از جمله خبرهای دروغین و هیجان‌‌های کاذب متوسل شود.

معتقدم حتی اگر هم اکنون برخی مخاطبان وب به دلیل کمبود دانش با چنین روش‌هایی فریب بخورند به زودی و با ارتقای فرهنگ وب فارسی این شیوه های زرد جای خود را به تلاش حرفه‌ای و رقابت در عرصه واقعی کسب خبر و تحلیل خواهد داد. به جز این معقدم مخاطبان وب افراد هوشمندی هستند که هر نوع تلاش مصنوعی برای القای موضوعی یا اصرار به خوب جلوه دادن چیزی که ذاتا خوب نیست را به سرعت درک می‌کنند.

اعتقاد دارم آی تی ایران به عنوان پیشگام اخبار فارسی آی تی و تکنولوژی روی وب همچنان که تاکنون در مسیر اعتماد رسانه‌ها و مخاطبان خود قرار داشته باید همچنان این مسیر اعتماد را ادامه داده و در عین حال شیوه‌های تازه‌ای برای ارتباط با مخاطبان در حال تغییر امروزه در پیش گیرد. در روزهای جدید پیش روی آی تی ایران ما روش‌های تعاملی تازه‌ای را برای ارتباط با مخاطبان همواره وفادار این سایت در نظر خواهیم گرفت و همین‌جا از همه جوانان علاقه‌مند یا همه که دستی بر قلم دارند و تصور می‌کنند آی تی ایران می‌تواند فرصت مناسبی برای ارتباط آنها با علاقه‌مندان این حوزه را برقرار کند دعوت به همکاری می‌کنم. همچنین از هر مطلبی در نقد یا تحلیل موضوعی در فضاهای کاری تعریف شده سایت استقبال می‌کنیم.

آی تی ایران رسانه مستقلی است که موضوعات مختلف فضای تکنولوژی را دنبال می‌کند و من با سابقه‌ای که در این عرصه دارم تلاش می‌کنم صدای ویژه و خاص این سایت و نگاه انتقادی و کاوشگر آن را نسبت موضوعات مختلف حفظ کنم و توسعه دهم.

کد خبر 227114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز