همشهری آنلاین: عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی به مجلس در هفته آینده، گفت:‌ در این صورت ۲هفته آینده موضوع بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

حسین سبحانی‌نیا از احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات به مجلس در هفته آینده خبر داد و گفت:‌ با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم، به نظر من معرفی وزرای پیشنهادی این سه وزارتخانه بسیار ضروری است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه هنوز اسامی نهایی وزرای پیشنهادی سه وزارتخانه‌ ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات مشخص نشده است، افزود:‌ این امکان وجود دارد که رئیس‌جمهور سه سرپرست کنونی این وزارتخانه را به‌عنوان وزرای پیشنهادی معرفی کند، از طرف دیگر معرفی افراد جدید هم دور از انتظار نیست.

وی با اعلام اینکه در صورت معرفی سه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات در هفته آینده، مجلس بر اساس آیین‌نامه داخلی این موضوع را در دستورکار نشست هفته بعد خود قرار می‌دهد، تصریح کرد:‌ بر اساس آیین‌‌نامه داخلی مجلس یک هفته پس از معرفی وزرای پیشنهادی از سوی دولت، مجلس این موضوع را بررسی می‌کند، از این رو اگر رئیس‌جمهور وزرای پیشنهادی را یکشنبه هفته‌ آینده به مجلس معرفی کند، مجلس این موضوع را در روزهای یکشنبه یا دوشنبه دو هفته آینده در دستور کار خود قرار می‌دهد.

سبحانی‌نیا ادامه داد: معمولا برای بررسی صلاحیت هر وزرای پیشنهادی زمانی حدود یک ساعت و نیم اختصاص داده می‌شود از این‌رو برای بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی حدود چهار و نیم ساعت وقت لازم است، بنابر این امکان دو شیفت شدن صحن علنی مجلس با موافقت نمایندگان وجود دارد.

 

کد خبر 227854
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز