یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جهان پر از آثار هنری وحشتناک است،‌اما هیچ اثر هنری به اندازه‌ای بد نیستند که بتوانند به موزه هنرهای بد راه پیدا کنند.

زشت‌ترین آثار هنری جهان

براساس گزارش NBC، موزه هنرهای بد یا MOBA در جستجوی آثار هنری است که معیار خوب بودن آنها، بد بودن آنها است. موزه ماساچوست این آثار هنری زشت را با افتخار در سه گالری به نمایش می‌گذارد.

زشت‌ترین آثار هنری جهان

این موزه که در سال 1994 تاسیس شده از سرتاسر جهان بازدید‌کننده دارد و منتقدان معتبری از نیویورک‌تایمز و اساتید دانشگاه هاروارد همواره اثرگذاری این موزه را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند. این موزه حتی دو کتاب از آثار به نمایش گذاشته‌شده نیز منتشر کرده‌است: "موزه هنرهای بد: هنرهایی بدتر از آنچه بتوان نادیده گرفت" و "موزه هنرهای بد: شاهکارها".

زشت‌ترین آثار هنری جهان

اصلی‌ترین اثر این موزه که عامل پایه‌گذاری آن نیز شده‌است، اثر "لوسی در دشت پرگل" نام دارد که یک عتیقه‌فروش به نام اسکات ویلسون آن را در سال 1994 در میان توده‌ای از زباله یافته بود. وی این نقاشی را به دوستش جان رایلی نشان داد و رایلی به اندازه‌ای شیفته این اثر شد که آن را قاب گرفت. ویلسون به جمع آوری آثار هنری نازیبا برای رایلی ادامه داد و فروشگاهی از این آثار را در کنار خیابان راه‌اندازی کرد و رایلی نیز به نمایش گذاشتن این آثار را آغاز کرد.

زشت‌ترین آثار هنری جهان

این دو مجموعه خود را موزه هنرهای زشت یا بد نام‌گذاری کردند و زمانی که تعداد این آثار افزایش پیدا کرد، آنها آثار را به طبقه زیرین سینمایی در نزدیکی ددهام ماساچوست انتقال دادند. اکنون کارمندان این موزه اعتقاد دارند برای یک اثر هنری بد به همان اندازه انرژی و وقت گذاشته می‌شود که خلق یک اثر هنری زیبا نیاز دارد،‌از این‌رو اثر هنری بد نیز ارزش به نمایش گذاشته‌شدن را دارد.

زشت‌ترین آثار هنری جهان

این موزه در ماه 20 اثر جدید دریافت می‌کند،‌البته این آثار باید اصل باشند تا موزه آنها را برای نمایش بپذیرد. این موزه در سال هشت هزار نفر را به سوی خود جذب می‌کند و در فیس‌بوک نیز تاکنون 20 هزار نفر طرفدار پیدا کرده‌است.

کد خبر 228449
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز