همشهری آنلاین: مدیرکل چاپ و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که قیمت کتاب‌های درسی همان قیمت پشت جلد آنهاست، افزود: فروش اجباری لوازم التحریر همراه کتاب‌های درسی ممنوع است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرکل چاپ و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش: چون کتاب‌های درسی براساس تعداد دانش‌آموزان در مناطق آموزش و پرورش توزیع می‌شود، خانواده‌ها باید از محل سکونت خود کتاب‌های درسی را تهیه کنند.

سید احمد حسینی در جمع خبرنگاران افزود: در نتیجه تهیه کتاب های درسی از غیر محل زندگی دانش آموزان، نظام آماری اداره کل چاپ و توزیع کتاب های درسی دچار مشکلات می‌شود.

وی با بیان این که کتاب‌های جدیدالتالیف پایه سوم و هفتم همراه با راهنمای معلم در اختیار معلمان قرار خواهد گرفت اضافه کرد: معلمان تربیت بدنی سوم ابتدایی و پایه هفتم نیز باید به همراه این کتاب‌ها در کلاس‌ها حضور داشته باشند.

مدیرکل چاپ و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: درس تفکر و پژوهش ششم ابتدایی و تفکر و سبک زندگی پایه هفتم نیز که دارای کتاب‌های راهنمای معلم است، برای تدریس معلمان اجباری است و باید این کتاب راهنما در کنار کتاب‌های درسی در اختیار معلمان قرار بگیرد.

حسینی به پایگاه اینترنتی این اداره کل اشاره کرد و افزود: علاقه مندان در داخل و خارج از کشور می توانند به صورت رایگان با مراجعه به نشانیchap.sch.ir همه کتاب‌های آموزش و پرورش را بارگذاری (دانلود) کنند.

وی همچنین از چاپ10میلیون جلد از کتاب‌های سال تحصیلی94-93 خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر همه کتاب‌ها به جز تعدادی از کتاب‌های پایه هفتم به طور کامل چاپ و آماده شده و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است و واحدهای آموزشی می‌توانند از امروز برای تهیه کتاب از استان خود اقدام کنند.

مدیرکل چاپ و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مصرف کاغذ کشور در سال حدود660 تن است گفت: سهم آموزش و پرورش برای چاپ کتاب های درسی از این مقدار50 هزار تن برآورد شده است.

حسینی با تاکید بر این که قیمت کتاب های درسی همان قیمت پشت جلد کتاب های درسی است افزود: فروش اجباری لوازم التحریر همراه کتاب های درسی ممنوع است و مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره تلفن های44987973یا 88827778 تماس بگیرند.

کد خبر 229415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز