همشهری آنلاین: دانشمندان موسسه تحقیقاتی برنج بنگلادش نخستین برنج غنی شده با روی را به عنوان یک موفقیت در عرصه امنیت غذایی تولید کردند.

برنج غنی شده با روی

به گزارش مهر، هیئت ملی بذر در سنگاپور این هفته با عرضه رسمی این بذرها به کشاورزان برای کاشت موافقت کرده‌اند.

این موفقیت در برگیرنده تولید چهار نوع برنج جدید بوده است که در آن میان گونه غنی شده با عنصر روی بیشترین توجه را به خود معطوف داشته است چرا که این نوع برنج با التزامات ریزمغزیهای مورد نیاز برای بدن تطابق دارد.

محققان موسسه تحقیقاتی برنج بنگلادش انتظار دارند که برنج غنی شده با روی نقش مهمی در کاهش نرخ مرگ و میر کودکان براثر سوء تغذیه ایفا کند.

این برنج که در نوع خود بی‌نظیر است طی 100 روز قابل برداشت می‌شود و برای کشاورز حد مطلوب مزایا را به همراه دارد.

گفته شده است که کشاورزان می‌توانند 3.5 تن برنج در هر هکتار برداشت کنند، علاوه براین اگر این پرورش برنج به طور مناسب صورت گیرد، 4.5 تا 5 تن در هر هکتار قابل برداشت خواهد بود.

روی از عناصر ضروری زندگی انسان است که برای بقاء و زندگی وی لازم است. بر اساس بسیاری از منابع، مصرف قرص‌های حاوی روی می‌تواند در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا ایمنی ایجاد کند. با این حال هنوز بر سر این مسئله اختلاف نظر وجود دارد.

در واقع روی یک ماده معدنی اصلی کمیاب است که بعد از آهن، بیشترین میزان را در بدن داراست. روی به طور عمده در ماهیچه‌ها ذخیره می‌شود، اما در سلول‌های خونی سفید و قرمز، پرده شبکیه چشم، استخوا‏‏ن‏ها، پوست، کلیه‌‌ها، کبد و پانکراس نیز یافت می‌شود.

کد خبر 229837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز