همشهری آنلاین: همایش ملی نقش حراست ها در امنیت پرواز در شیراز آغاز به کار کرد. این همایش ۲ روزه با حضور مسئولان حراست ۱۸ شرکت هواپیمایی کشور برای ارتقا شاخص‌های امنیت پرواز در کشور و بررسی راهکارهای ارتقا شاخص‌های امنیتی پرواز برگزار شده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در این همایش گفت: بر اساس اعلام نتیجه بازرسی‌های سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری ایکائو ایران جز 10 کشور برتر در زمینه رعایت استانداردهای امنیت پرواز قرار گرفت.

حمیدرضا پهلوانی افزود: نتایج منشر شده بازرسی‌های ایکائو از ایران نشان می‌دهد که وضعیت 7 شاخص از 8 شاخص مورد بررسی بازرسان ایکائو بهتر از وضعیت نرم های جهانی است.

وی گفت: در حوزه قانون گذاری مربوط به امنیت قوانین پرواز متوسط کاستی‌های 155 عضو این سازمان 15و 8 صدم درصد است اما متوسط کاستی های کشورمان در این شاخص 14 و 29 صدم درصد گزارش شده است.

این مقام مسئول گفت: در شاخص مقررات و برنامه‌های امنیت پرواز متوسط کاستی‌های جهانی 22 و 36 صدم درصد بوده اما وضعیت کاستی های کشورمان 7 و 6 صدم درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: وضعیت کاستی‌های شاخص اقتدار دولت‌ها در امنیت پرواز 15 و 91 صدم درصد است اما در کشورمان درصد کاستی‌های این شاخص 3 و 64 صدم گزارش شده است.

در ادامه تشریح این گزارش نرم جهانی وضعیت کاستی‌های توانایی افراد و آموزش 3 و 92 صدم درصد و نرم کشورمان یک و 89 صدم درصد، راهنمایی‌های فنی و ابزارهای امنیتی در دنیا 36 و 30 صدم درصد و در کشورمان 16 و 98 صدم درصد، شاخص الزامات فنی و رعایت گواهینامه‌های بین المللی در جهان 36 و 72 صدم درصد و در کشورمان و 31 و 82 صدم درصد و شاخص حل دغدغه‌های امنیتی پرواز در دنیا 46 درصد و در کشورمان 25 درصد گزارش شده است.

پهلوانی افزود‌: درصد کاستی شاخص کنترل کیفیت در بحث امنیتی تنها شاخصی است که بیشتر درصد کاستی‌های نرم‌های جهانی گزارش شده است که ارتقا در این شاخص نیازمند همکاری دستگاههای دیگر با این سازمان است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت‌: بازرسان این نهاد بین المللی در راستای بررسی وضعیت امنیت پرواز موضوع ماده 17 قوانین سازمان بین المللی ایکائو پارسال 10 روز از وضعیت امنیت پروازهای داخلی و خارجی بازدید کردند که نتایج این بازرسی ها پس از 6 ماه در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر و به سازمان هواپیمایی کشورمان هم ابلاغ شده است.

وی افزود : به استثنای پروازهای حج امسال همه پروازهای خارجی از جمله پرواز عمره گزاران و حجاج به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) منتقل می‌شود.

کد خبر 229915
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز