سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

سهمیه جمهوری اسلامی ایران به‌منظور شرکت در مسابقات جام‌جهانی بازی‌های رایانه‌ای در کشور فرانسه مشخص شد و با توجه به اقدامات و تلاش‌های گسترده، ایران موفق به دریافت یک سهمیه تیمی برای شرکت در این دوره از مسابقات شده است.

پس از مذاکرات و تلاش‌های علاقه‌مندان بازی‌های رایانه‌ای ایران به‌عنوان یکی از کشور‌های حاضر در این مسابقات، در وب سایت مسابقات جام‌جهانی2013 فرانسه ثبت شد و در حال حاضر یک سهمیه برای کشورمان در این مسابقات فراهم شده که تلاش‌های بیشتری جهت افزایش این سهمیه در حال انجام است. برج میلاد تهران با همکاری شرکت مکعب، مسابقات انتخابی جام‌جهانی بازی‌های رایانه‌ای را در قالب جشنواره جام‌جهانی از 26 تا 29 شهریور‌ماه برگزار خواهد کرد.

برای آگاهی بیشتر از نحوه برگزاری مسابقات لیگ جهانی و اقدام بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در زمینه تولید بازی‌های بومی گفت‌وگویی با دکتر بهروز مینایی انجام شد.دکتر مینایی با بیان اینکه همه‌ساله جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای به‌طور تقریبا همزمان برگزار می‌شود، گفت: به‌دلیل آنکه تعداد آثار رسیده به جشنواره در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای زیاد بود داوری‌های جشنواره دیر‌تر و در چهارشنبه هفته پیش تمام شد. در زمینه ژانرهای مختلف بازی ازجمله بازی‌های مستقل، بازی‌های آنلاین و موبایل نفرات اول تا سوم مشخص شدند، در نتیجه قرار است با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی همین‌ماه مراسم اختتامیه و اعطای جوایز را برگزار کنیم.

او درباره اعزام نفرات برتر مسابقات بازی‌های رایانه‌ای که در برج میلاد برگزار شده بود نیز گفت: نفرات برتر در لیگ مسابقات جهانی بازی‌های رایانه‌ای شرکت می‌کنند و در آن لیگ، معیار بهتر بازی‌کردن با گیم‌های رایانه‌ای خارجی است. به‌عنوان مثال در این مسابقات شرکت‌کنندگان در زمینه بازی‌های فوتبال رایانه‌ای با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در واقع سطح این مسابقات مانند ESWC جهانی است. بنیاد بازی‌های رایانه‌ای تنها مجوز لیگ بازی‌های رایانه‌ای در سطح کشوری را صادر می‌کند. درواقع این مسابقات در حوزه مصرف بازی و نه تولید بازی برگزار می‌شود.

او درباره سهمیه ایران در بازی‌های لیگ جهانی بازی‌های رایانه‌ای گفت: هرساله یکسری از این شرکت‌ها اسپانسر مسابقات لیگ شده و هزینه برگزاری این مسابقات را متقبل می‌شدند. این بازی‌ها جهانی است و در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. در اروپا در زمان برگزاری نمایشگاه سبیت مسابقات بازی‌های رایانه‌ای نیز برگزار و جوایز بسیار ارزنده‌ای به نفرات برتر آن اعطا می‌شود. اغلب لیگ بازی‌های خارجی نیز به میزبانی فرانسه و چند کشور دیگر برگزار می‌شود. ما بر محتوای بازی‌های رایانه‌ای که در مسابقات داخلی به‌کار گرفته می‌شوند نظارت داریم. میزان سهمیه یک کشور در این مسابقات بستگی به مهارت افراد آن کشور در انجام بازی‌های رایانه‌ای دارد. در این مسابقات شرکت‌کنندگان تنها با بازی‌های رایانه‌ای خارجی به رقابت می‌پردازند.

او درباره برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تولید بازی‌های داخلی گفت: ما در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای داخلی که بتوانند تا حدی با نمونه مشابه خارجی رقابت کنند گام‌های خوبی برداشته‌ایم. بازی «خلیج عدن» چندکاربره ساخته شده و در نمایشگاه هم به نمایش گذاشته خواهد شد. بازی‌هایی از این دست می‌توانند با بازی‌های چندنفره خارجی رقابت کنند. در مسابقات شکوفا در سال قبل بازی «آسمان دژ» را به‌عنوان نخستین بازی ایرانی در کنار بازی‌های خارجی مطرح کردیم.

کد خبر 230623
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز