چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان اظهار داشتند که تمام تفاله‌های باقی‌مانده از قهوه که به درون سطل‌های زباله در سراسر جهان ریخته می‌شود می‌تواند نسبت به سایر منابع انرژی، سوخت‌های پاک‌تر و ارزان قیمت‌تری برای اتومبیل‌ها باشد.

استفاده از تفاله قهوه برای تولید سوخت

به گزارش مهر، محققان دانشگاه سینسیناتی گزارش داده‌اند که موفق به تبدیل تفاله قهوه به منابع انرژی از جمله کربن فعال‌شده و بیودیزل شدند.

تفاله‌های باقی‌مانده از دم کردن قهوه به عنوان یکی از نوشیدنی‌های محبوب جهان، تنها در آمریکا به بیش از یک میلیون تن در سال می‌رسد و قسمت اعظم آن وارد سطل زباله می‌شود.

این محققان اقدام به جمع‌آوری تفاله‌های قهوه از یک فروشگاه استارباکس در دانشگاه کرده و با خارج کردن روغن آن را به سوخت بیودیزل تبدیل کردند. در جریان این تحقیقات، تفاله‌های قهوه که به نحو قابل توجهی خشک بود برای تصفیه بیودیزل به کار گرفته شد.

روغن در این تفاله قهوه‌ها بین 8.37 و 19.63 درصد بود و بیودیزل حاصل از روغن قهوه با استانداردهای بین‌المللی سوخت که دارای انتشار کمتر مونوکسید کربن، هیدروکربون و نسبت به سوخت نفتی است، تطابق دارد.

استفاده از تفاله‌های قهوه برای تولید بیودیزل نه تنها در فضای سطل‌های زباله صرفه‌جویی می‌کند، بلکه بیودیزلی که از این محصول طبیعی تولید شده چون ذرت و سویا محصول غذایی اصلی نیست.

زیست‌دیزل یا بیودیزل (Biodiesel)‏ یک نوع سوخت تجدید پذیر و تجزیه ‌پذیر است که از روغن گیاهی و یا چربی حیوانی به دست می‌‌آید. این سوخت را می‌‌توان با گازوئیل مخلوط و در اتومبیل‌های گازوئیل‌سوز به ‌کار برد.

نتیجه‌های مثبت به کار بردن بیودیزل در کاهش آلودگی هوا از سوی سازمان‌های معتبر جهانی تایید شده ‌است.

کد خبر 230672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز