مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک از تجهیز معابر شهر تهران به کلیدهای فشاری صوتی و لمسی با هدف تسهیل در عبور ایمن و بی خطر نابینایان از عرض خیابان خبرداد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت:  در مرحله اول چند تقاطع در مناطق 17 و 20 شهرتهران به منظور امکان عبور ایمن و بی خطر نابینایان از عرض خیابان به این سیستم مجهز شده اند.

حجت الله بهروز در باره  نحوه عملکرد کلیدهای فشاری (Push Button) صوتی و لمسی به روابط عمومی شهرداری تهران گفت: این کلیدهای فشاری مجهز به بلندگو جهت اعلام وضعیت چراغ راهنمایی مربوط به محور مورد نظر شخص نابینا برای عبور است به این صورت که نوع سیگنال پخش شده توسط دستگاه برای فرد نابینا برای حالات مختلف چراغ راهنمایی( سبز، زرد ،قرمز) متفاوت است.

وی افزود: این صدا به فرد نابینا کمک می کند که با تشخیص جهت پخش صدا، خود را به محل نصب دکمه فشاری رسانده و با فشار دادن دکمه مربوطه درخواست خود برای عبور از عرض خیابان را اعلام کند . پس از چند ثانیه چراغ راهنمایی سواره رو قرمز شده و چراغ عابر پیاده مربوط به محور مورد نظر شخص نابینا سبز می‌شود.

حجت الله بهروز ادامه داد : همزمان صدای سیگنال بلندگوی دستگاه متناسب با وضعیت جدید تغییر کرده و فلش تعبیه شده بر روی دکمه فشاری با لرزش خود به فرد نابینا کمک می کند تا با لمس آن از جهت مناسب برای عبور از عرض خیابان مطلع شود.

به گفته مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران بر اساس برنامه تعیین شده قرار است به تدریج سایر تقاطع های سطح شهر تهران نیز به این سیستم جدید تجهیز شوند تا امکان عبور ایمن و بی خطر روشندلان از عرض خیابان ها فراهم شود.

کد خبر 23116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز