سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین - آیدارزاقی: فوجیتسو (Fujitsu) یک شرکت ژاپنی چند ملیتی است که در زمینه تولید تجهیزات و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) فعالیت می‌کند.

fujitsu

در سال 1923 شرکت‌های فوروکاوا الکتریک و زیمنس آلمان، شرکت فوجی‌الکتریک را در زمینه تولیدات لوازم الکتریکی خانگی در ژاپن تأسیس کردند.

همچنین شرکت ساخت فوجی تسوشینکی که بعدها در سال 1967 فوجیتسو نامیده‌شد دربیستم ژوئن 1935 به عنوان شاخه فرعی فوجی‌الکتریک برای ساخت تجهیزات مخابراتی تأسیس شد.

در 1941 کاوازو وایرلس الکتریک که امروزه به آن شبکه‌های مخابرات فوجیتسو می‌گویند قسمتی از گروه فوجیتسو شد.

سهام شرکت در سال 1949 وارد تبادلات بازار سهام توکیو شد و در سال 1953 با پخش تلویزیونی سازمان رادیو و تلویزیون ژاپن (NHK) شروع به تولید تجهیزات ارتباطی رادیو کرد.

اولین کامپیوتر الکتریکی رله‌ای این شرکت با نام فاکوم (FACOM100) در سال 1954 تولید شد و در سال 1966شروع به تولید مدارهای مجتمع (IC) کرد.

در سال 1997 شرکت فن‌آوری اطلاعات آمریکایی AMDAHL که توسط شرکت IBM پایه‌گذاری شده‌بود، به یکی از زیرمجموعه‌های فوجیتسو تبدیل شد.

همچنین در دهه 80 کامپیوترهای شخصی Mikro Mikko توسط نوکیا تولید شد که بعداً آن را به شرکت ICL فروخت و بعد از خریده شدن شرکت کامپیوتر ICL در 1998 توسط فوجیتسو این تکنولوژی به زیربنای صنعت تولید کامپیوتر شرکت فوجیتسو تبدیل شد و بعد از آن‌را با مارک ErgoPro تولید کرد.

در سال 2009 بخش تولید هارددیسک خود را به شرکت توشیبا فروخت و با خرید سهم شرکت زیمنس، بخش تولید کامپیوتر فوجیتسو-زیمنس به فوجیتسو تکنولوژی سولوشن (Fujitsu technology solutions) تغییر نام داد.

طبق آمار در سال 2009 فوجیتسو سومین شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های مخابراتی بهد از اچ-پی در جهان بود و در سال 2013، به چهارمین تولیدکننده خدمات آی-تی در جهان و اولین در ژاپن تبدیل شد.

شرکت فوجیتسو در انتهای سال مالی در تاریخ 31 مارس 2013 درآمد خود را 47 بیلیون دلار اعلام کرده‌است. به گفته وب‌سایت این شرکت، فوجیتسو 97000 حق ثبت اختراع در سرتاسر دنیا دارد.

کد خبر 232042
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز