یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکو مداد یا مداد‌های محیط زیستی، بعد از پایان خدمت دانش‌آموزی به کودکان و مصرف کنندگان خود، بدون آسیب و سود‌اوری هر چه بیشتر به طبیعت باز‌ می‌گردند.

مداد‌های که سبز می‌شوند

اکو مداد یا مدادهای دوست‌دار محیط زیست، تنها به هدف حفظ محیط زیست از آسیب‌های احتمالی ته مانده‌های، مداد‌ دانش‌اموزان و... تولید می‌شوند. با انتخاب‌ آنها به محیط زیست خود کمک کنید!

محققان برای تولید و این ایده نو تنها با هدف کمک به حفظ محیط زیست و جلوگیری از دور انداختن مدادهای کوچک شده توسط کودکان و دانش‌اموزان در بخش انتهایی مداد دانه‌های قابل کاشتن، جاسازی‌ کرده‌اند.

به این ترتیب که بعد از کوچک‌شدن مداد و غیر قابل استفاده شدن آنها توسط دانش‌اموزان و... دور انداخته نمی‌شوند، بلکه درون خاک کاشته می‌شوند. و در نهایت دانه‌های جاسازی شده در انتهای مداد، سبز شده و به گیاهان زیبا و مفیدی تبدیل می‌شوند.


این مداد محیط زیستی توسط گروهی از دانشجویان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) از چوب سرو ساخته شده و از گرافیت و خاک رس به جای سرب در آن استفاده شده است.

اکو مداد

آنها کپسول دانه‌های گیاهی را در بخش انتهایی مداد جا‌سازی کرده‌اند و زمانی که مداد کوچک و غیر قابل استفاده می‌شود، درون خاک کاشته شده و با آبیاری منظم، گیاه یا سبزی درون آن رشد می‌کند....

امکان پرورش 20 نوع گیاه مختلف مانند؛ نعناع، گوجه فرنگی، فلفل، ریحان، رزماری‌ و... با این روش وجود دارد.

درون هر کپسول سه دانه شامل گل، گیاه یا سبزی مورد نظر، جا‌سازی شده است که شانس رشد گیاه را افزایش می‌دهد؛ با آبیاری مناسب مداد، کپسول حل شده و دانه ها وارد خاک می‌شوند. عمل کاشت می‌تواند توسط کودکان یا هر شخص مصرف کننده مداد انجام گیرد.

این تولید فواید بسیاری دارد. گذشته از کمک به محیط زیست. این مداد کمک می‌کند که  کودکان با کاشت و رویش گیاهان به صورت عملی آشنا و علاقمند شوند و نیز سایر افراد ممکن است با کاشت این مداد یا دانه‌ای انتهای آن به سمت اینگونه روش‌های سالم زندگی گرایش پیدا کرده و به کاشت گل و گیاه یا کشاورزی علاقمند شوند.

بر روی بدنه مداد نام هر گیاه و نیز نکاتی در باره رشد و پرورش آن ثبت شده است. معمولا، جوانه زدن دانه‌ها حدود یک هفته طول می‌‌کشد.

کد خبر 232856
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز