همشهری آنلاین: بیش از یکصد مقاله علمی به همایش تخصصی «بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی» که توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، ارسال شده است.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به برگزاری همایش شبکه‌های اجتماعی توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی گفت: همایش شبکه‌های اجتماعی با تاکید بر مسائل فنی و علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی، ابعاد مختلف فنی، اجتماعی، انسانی و امنیتی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک ، توئیتر، گوگل پلاس و ... در این همایش بررسی می‌شود.

دکترسعید قاضی مغربی با تاکید بر بررسی ابعاد شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: این همایش به عنوان نخستین همایش علمی توسط جهاد دانشگاهی، با هدف شناخت زیر ساخت‌ها و ابزارهای مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی با محور شبکه‌های اجتماعی و هویت آن‌ها، بررسی تاثیرات شبکه‌های اجتماعی در ایران و جهان، شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی ایرانی -اسلامی، 20 مهر ماه در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی مفهوم تازه‌ای نیست که به تازگی مطرح شده باشند افزود: اما مطرح شدن آن به عنوان شبکه‌های اجتماعی مجازی مبتنی بر فناوری اطلاعات، مفهوم جدیدی است که در دهه‌های اخیر درکشورمان مطرح شده است.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی مردم می‌شود، نحوه تعاملات و گوناگونی روابط مطرح می‌شود. امروزه اینگونه روابط به سبک آموزش و سبک تعاملات منوط می‌شود و عمده‌ترین تعاملات در فضای مجازی اتفاق می‌افتد. در این جاست که شبکه اسلامی و الگوی اسلامی مطرح می‌شود. لازمه رسیدن به این الگو هم آگاهی بخشی به مردم در خصوص امنیت و حریم شخصی و نوع استفاده از این فضای مجازی است.

وی همچنین از ارسال بیش از 100 مقاله علمی به این همایش خبر داد و افزود: تلاش می‌شود بیش از 30 مقاله علمی در این همایش به صورت سخنرانی ارائه شود.

کد خبر 232954
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز