یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

گروه شهری: یکشنبه ۷ مهر به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشان مراسمی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد و طی آن ضمن تقدیر از آتش‌نشانان نمونه وگرامیداشت یاد وخاطره ۳۹آتش‌نشان شهید و ۱۲۰آتش‌نشان جانباز برنامه‌های شاد و مفرحی برای صدها آتش‌نشان حاضر در مراسم برگزارشد.

قالیباف

به همین مناسبت، محمدباقر قالیباف شهردار تهران ضمن تقدیراز خانواده‌های 2 تن از شهدای آتش‌نشان به نام‌های امید عباسی و جواد محمدی، از زنده‌یاد مجتبی جراحی که در جریان فتح قله برودپیک در پاکستان جان خود را ازدست داده بود نیز تقدیر کرد و به چند نفر از آتش‌نشانان، نشان شجاعت اعطا کرد. همچنین 2 تن از کشتی گیران شاغل در آتش‌نشانی به نام‌های طالب نعمت پور و امیرعلی اکبری نیز به‌دلیل افتخارآفرینی در کشتی از سوی شهرداری تهران به سفر حج عمره مشرف خواهند شد. دیروز همچنین از سوی آتش‌نشانان به نشانه ابراز محبت و قدردانی یک تابلو فرش وان‌ یکاد به محمدباقر قالیباف شهردار تهران اهدا شد.

قالیباف نیز طی سخنانی کوتاه ضمن تبریک روز آتش‌نشان گفت: اگر در میان آتش‌نشانان نظم و انضباط می‌بینیم و ‌اگر در میان آتش‌نشانان روحیه ایثار جریان دارد به این دلیل است که آنان از 2 منطق موجود در دنیا یعنی منطق منفعت طلبی و منطق ایثار، ایثار را برگزیدند.
به گفته قالیباف، اگر آتش‌نشانان دراین ایام و زمانه بین این دو منطق ایثار را آن هم با شناخت انتخاب می‌کنند و در مسیر حق قدم برمی‌دارند قطعا عزت دنیوی و اخروی را با هم خواهند داشت.

همچنین در مراسم یکشنبه 7 مهرخوشزاد رئیس سازمان آتش‌نشانی نیز ضمن تبریک به مناسبت روز آتش‌نشان، هویت بخشی به شغل آتش‌نشان را از اهداف اصلی سازمان دانست و گفت: در هفته آتش‌نشان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به برگزاری جنگ فرهنگی- آموزشی، از سوم تا هفتم مهر‌ماه در بوستان آب و آتش اشاره کرد که نزدیک به 7 هزار نفر جمعیت هر روز در این جنگ حضور داشتند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در سطح شهر 8ایستگاه سیار، بیش از 10هزار خاموش‌کننده را بین مردم و رانندگان توزیع می‌کنند. خوشزاد با اشاره به حضور آتش‌نشانان در مرقد امام (ره) و مزار شهدای آتش‌نشان به‌منظور تجدید میثاق با آنان ازآغاز فعالیت 125خانه ایمنی در شهر تهران خبر داد.

احداث 103ایستگاه آتش‌نشانی، تکمیل 10ایستگاه دیگر تا پایان سال، افتتاح بزرگ‌ترین مرکز بین‌المللی آموزش آتش‌نشانی در آبان‌ماه، تصویب لایحه شهادت شهدا و جانبازان در شورای شهر تهران، تصویب آتش‌نشانی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان آور از دیگر محورهای سخنرانی رئیس سازمان آتش‌نشانی بود. وی همچنین از آموزش ایمنی در 125مجتمع مسکونی، ار ائه خاموش کننده‌های رایگان، نصب خاموش کننده‌ها در 125مدرسه پسرانه و دخترانه سخن گفت.

کد خبر 233071
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز