گروه حوادث: طراح سناریوی سرقت از جایگاه‌های سوخت، کارگری اخراجی بود که برای مدتی در تمامی جایگاه‌های سرقت شده مشغول به‌کار بود.

متهم

این مرد و همدستانش در تاریکی شب به جایگاه‌ها حمله می‌کردند و با بستن دست و پای کارگران، دست به سرقت‌های میلیونی می‌زدند.تحقیقات پلیس برای دستگیری این باند اواخر آبان‌ماه سال گذشته شروع شد؛ زمانی که دزدان با حمله به یک پمپ گاز در غرب تهران دست به سرقت میلیونی از آنجا زدند. ماموران پلیس پس از اطلاع از این سرقت راهی آنجا شدند و به تحقیق از مسئول جایگاه و کارکنان آنجا پرداختند.

مسئول جایگاه گفت: من و 2نفر دیگر از کارکنان داخل دفتر بودیم که هنگام خروج از دفتر با یک نفر نقابدار که قمه در دست داشت روبه‌رو شدیم. قصد داشتیم با بستن در دفتر مانع ورود او شویم اما وی شیشه در را شکست و همراه فرد دیگری که او هم نقاب به چهره داشت، وارد دفتر شد.

آنها به ضرب و شتم ما پرداختند و مجبورمان کردند که روی زمین بخوابیم. یکی از آنها چندین بار با شوکر برقی به بدن من حمله کرد و فریاد می‌زد که کلید گاوصندوق را به او بدهم. ابتدا مقاومت کردم اما ضربات شوکر آنقدر قوی بود که دیگر نتوانستم طاقت بیاورم و کلید را در اختیارش قرار دادم. مرد نقابدار کلید را برداشت و یکراست به طرف گاوصندوق رفت و بعد از باز کردن در آن، بیش از 9میلیون تومان پول نقد را سرقت کرد و بعد از بستن دست و پای ما، فرار کردند. با این شکایت تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح شروع شد. درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت، به مأموران خبر رسید که دزدان نقابدار از چند جایگاه سوخت دیگر نیز در نقاط مختلف پایتخت سرقت کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که تمامی سرقت‌ها در ساعات اولیه بامداد صورت گرفته است. دزدان نقابدار در همه سرقت‌ها ابتدا به سراغ جعبه تقسیم برق جایگاه رفته و آن را به طول کامل قطع کرده بودند. سپس وارد دفتر شده و با تهدید قمه، دست به سرقت از گاوصندوق زده بودند.

ماموران پلیس هنگام بررسی اظهارات مالباختگان متوجه نکته مهمی شدند. اینکه دزدان احتمالا از قبل با محل آشنایی داشتند و وقتی دست و پای کارکنان را می‌بستند، یک‌راست به سراغ گاوصندوق رفته و دست به سرقت پول‌های داخل آن می‌زدند. ماموران حدس زدند که یکی از اعضای باند سرقت قبلا در جایگاه‌های سوخت کار می‌کرده و به همین دلیل از محل گاوصندوق و جعبه تقسیم برق آگاهی کامل داشته است. بنابراین تحقیقات خود را ادامه دادند و در بررسی اسامی کارگرانی که طی سال‌های اخیر در جایگاه‌های سوخت سرقت شده کار می‌کردند، به یک اسم مشترک رسیدند.

ماموران متوجه شدند که مردی به اسم عابد، برای مدتی در تمامی جایگاه‌هایی که هدف دستبرد قرار گرفته بودند کار می‌کرده اما بعد از مدتی به دلایل مختلف از آنجا اخراج شده است. کارآگاهان شک نداشتند که این جوان 27ساله در جریان سرقت‌ها نقش داشته و با توجه به آشنایی کامل با جایگاه‌های سوخت، نقشه سرقت از این محل‌ها را طرح کرده است.

در ادامه دستور بازداشت عابد صادر شد و ماموران محل سکونت او را در شهرستان کرج شناسایی کردند. این محل به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفته شد و کارآگاهان تمامی رفت‌وآمدهای عابد را تحت کنترل خود درآوردند. خیلی زود معلوم شد که به غیراز مرد جوان، 4نفر دیگر نیز به این خانه رفت‌وآمد دارند. این 4 نفر همدستان عابد بودند که در جریان سرقت‌ها نقش داشتند. با شناسایی محل زندگی تمامی این افراد در نقاط مختلف کرج، عملیات ضربتی برای دستگیری آنها شروع شد و بامداد هفتم مهرماه، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با حمله به مخفیگاه‌های این باند، تمامی آنها را دستگیر کردند.

سارقان زورگیر به اداره آگاهی انتقال یافتند و در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت از 5جایگاه سوخت در قزوین، شهرری و غرب تهران اعتراف کردند. عابد (کارگر اخراجی جایگاه‌های سوخت) در تحقیقات گفت: مدتی قبل نقشه این سرقت‌ها را با دوستم مهران درمیان گذاشتم و او هم قبول کرد. پس از آن بقیه اعضای باند را جمع کردیم و قبل از هر سرقت، برای بازدید نهایی راهی جایگاه مورد نظر می‌شدیم و سپس دست به سرقت می‌زدیم. سرهنگ جان‌پرور، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به دستگیری اعضای این باند و اعتراف آنها به 5سرقت مشابه، برای تمامی آنها قرار قانونی صادر شده و تحقیقات برای شناسایی دیگر سرقت‌های احتمالی آنها ادامه دارد.

کد خبر 233231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز