جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

گروه سلامت: پنجمین نمایشگاه علمی‌- تخصصی عینک و لوازم جانبی، با حضور 82 شرکت داخلی و خارجی، متخصصان و کارشناسان عینک‌سازی آغاز به کار کرد.

علیرضا یاوریان‌فر، رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان تهران، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در همه جای دنیا سه رشته چشم پزشکی، اپتومتری و اپتیک درکنار یکدیگر قرار دارند که ایران این شیوه را هنوز در پیش نگرفته است.

وی با انتقاد از برخى پزشکان که علاوه بر کار پزشکى وارد کار کسب شده‌اند و در گوشه‌اى از مطب خود، مقدارى عینک مى‌گذارند و مبادرت به فروش آن مى‌کنند، ادامه داد: چون پزشک نمى‌تواند نظارت بر نحوه ساخت داشته باشد، نمى‌داند نحوه ساخت عینک درست است یا خیر. گذشته از این کنترلى بر مطب پزشکان، بوتیک‌ها و یا فروشندگان خیابانى که عینک‌هاى آفتابى مى‌فروشند، وجود ندارد و طبیعتاً مشخص نیست که عینک‌های عرضه شده در آنها از استانداردهاى لازم برخوردار باشند.

 وی در ادامه افزود: بر این اساس اختلافى میان اتحادیه عینک‌سازان و اتحادیه پزشکان وجود دارد که ما تلاش داریم این موضوع تحت‌نظر اتحادیه عینک‌سازان درآید، اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى آن را به تعویق مى‌اندازد.

یاوریان‌فر همچنین با تأکید بر این که عینک آفتابی باید از مکانهایی خریداری شود که تحت پوشش اتحادیه یا وزارت بهداشت باشد، گفت: اخیرا دستفروشان هم از دستگاه‌های سنجش اشعه مادون قرمز استفاده می‌کنند که اکثر این دستگاه‌ها چینی و خارج از استاندارد هستند که نمی‌توان به نتیجه آنها اعتماد کرد.

کد خبر 23400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز