گروه سلامت: اورژانس تهران با ارائه آماری از تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستانهاو مراکز اورژانس در هفته اخیربه زائرین و کاروانهایی که از راه‌های دور و نزدیک قصد عزیمت به حرم مطهر امام را دارند، توصیه‌هایی را ارائه کرده است.

طی هفته گذشته تعداد کل تماس با اورژانس 115 تهران 90هزار و 263 مورد بود که از این تعداد، تماسهای مفید درمانی 21هزار و 635 مورد و تعداد کل موارد ماموریت با آمبولانس 5هزار و 738 مورد گزارش شده است. همچنین تعداد موارد انتقال به بیمارستان 2 هزار و117مورد و تعداد موارد درمان سرپایی 2 هزار و 342مورد گزارش شده است.

 در این هفته موارد قلبی و عروقی 830 مورد، موارد تصادفی ‌895 مورد، و موارد تنفسی 374 مورد گزارش شده است. همچنین تعداد کل ماموریت‌های هوایی اورژانس تهران 15 مورد بوده است.در هفته گذشته بنا به گزارش اورژانس 115 بیمارستانهای لقمان،‌ هفتم تیر، حضرت رسول، شهدای تجریش، فیاض‌بخش، و امام حسین بیشترین آمار پذیرش بیماران اورژانسی را داشتند.اما در آستانه فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و به منظور افزایش ضریب سلامت میهمانان و زائران حرم، کمیته بهداشت و درمان با مسئولیت مرکز اورژانس تهران (به عنوان نماینده وزارت بهداشت و درمان) و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و کلیه سازمانها و ارگانهای اداری، بهداشتی و درمانی کار خود را آغاز کرده است.

در همین ارتباط اورژانس تهران به زائرین و کاروانهایی که از راه‌های دور و نزدیک قصد عزیمت به حرم مطهر امام را دارند، توصیه‌هایی را ارائه کرده است:1) از آنجا که عموما کاروان‌ها توسط آمبولانس و تیم بهداشتی، درمانی همراهی می‌شوند، در صورت بروز هر نوع ناراحتی و مشکل، می‌توانند به این افراد مراجعه نمایند و ضمنا مسئولان کاروانها توجه داشته باشند که پس از رسیدن به منطقه حرم آمبولانس از کاروانها جدا شده و برای پوشش درمانی هرچه بهتر در شبکه امدادی از پیش طراحی شده در پیرامون حرم مستقر می‌شوند.

2) پیشگیری از حوادث رانندگی، مسمومیت‌های خوراکی و گرمازدگی باید مورد توجه کاروانها باشد. به همین منظور کتابچه راهنمایی نیز از سوی مرکز اورژانس تهران چاپ شده که در اختیار زائرین قرار خواهد گرفت.

3) کسانی که سابقه بیماری‌های قلبی دارند، پیش از عزیمت با پزشک خود مشورت کنند و ضمنا داروهای تخصصی مورد نیاز خود را به اندازه کافی به همراه داشته باشند.
4) از آنجا که در خصوص مصرف آب آشامیدنی و یخ بهداشتی و سالم در محوطه حرم تدابیر مناسبی اندیشیده شده، هنگام مصرف آب از قابل شرب بودن آن اطمینان حاصل شود.

5) از آنجا که تیم‌های مجهز بهداشتی،‌ درمانی و امدادی به طور هماهنگ در سطحی گسترده در محدوده حرم مطهر و مناطق مجاور و اتوبانهای اطراف آن ساماندهی و مستقر شده‌اند، میهمانان در صورت بروز هر‌گونه مشکل می‌توانند از خدمات این افراد استفاده کنند ضمن آنکه در این ایام کلیه زائرین تحت پوشش کامل خدمات بیمه‌ای و درمانی قرار دارند.

کد خبر 23404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز