همشهری آنلاین: هنر و علم معمولا دو حوزه کاملا مجزا از یکدیگر به شمار می‌روند، اما ترکیب این دو با یکدیگر می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی از خود به جا بگذارد. دانشمند و عکاسی سوئیسی با آگاهی از این نتایج مجموعه‌ای زیبا از عکس‌های علمی هنری‌اش را منتشر کرده‌است.

 

براساس گزارش CBS، فابیان اوفنر عکاس و دانشمند سوئیسی تلاش کرده تا در این مجموعه علم و هنر را با یکدیگر تلفیق کند. وی معتقد است علم معمولا دیدگاهی عقلانی دارد و در مقابل هنر با احساسات در ارتباط است. وی برای ترکیب این دو در قالب یک فریم عکس و خلق تصاویری که بتوانند به صورت همزمان با مغز و قلب بیننده ارتباط برقرار کنند بسیار تلاش کرده‌است.

اوفنر برای خلق این مجموعه  از تکنیک‌های مختلفی استفاده کرده‌است،‌از آن جمله می‌توان به استفاده از امواج صوتی، استفاده از نیروی باد و به‌کار گیری تکنیک‌های مختلف عکاسی اشاره کرد. وی در این تصاویر از آب‌رنگ، مایعات فلزی و مغناطیسی، حباب صابون و دیگر مواد استفاده کرده‌است.

اوفنر می‌گوید تلاش داشته تا پدیده‌های ساده علمی از قبیل مغناطیس، امواج صوتی و خواص فیزیکی ماده را به شکلی شاعرانه و از زاویه‌ای بدیع به نمایش بگذارد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸