همشهری‌آنلاین: بازدیدکنندگان شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با زندگی‌نامه نویسندگان برجسته و چهره‌های ادبی ایران آشنا می‌شوند.

معرفی چهره‌های شاخص ادبیات ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، بازدیدکنندگان شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با زندگی‌نامه نویسندگان برجسته و چهره‌های ادبی ایران آشنا می‌شوند.

دکتر علی زارعی نجفدری مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی در سومین روز از برپایی این نمایشگاه گفت: ادبیات، محور اصلی آثار به نمایش گذاشته شده توسط انتشارات است.

وی با بیان اینکه 270 عنوان کتب جدید انتشارات علمی و فرهنگی در نمایشگاه امسال، معرفی می‌شوند افزود: از 5 سال پیش تا کنون، تولید کتاب الکترونیک در کنار نشر مکتوب به عنوان یک سیاست اصلی، مورد توجه انتشارات علمی و فرهنگی قرار گرفته و امسال هم بخشی از فضای غرفه به این موضوع و نمایش آثار تولیدی اختصاص یافته است.

معرفی چهره‌های شاخص ادبیات ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر ارائه کتاب فهرست تولیدات انتشارات، کتاب معرفی مفاخر علمی، فرهنگی و ادبی ایران نیز به علاقمندان ارائه می‌شود.

زارعی نجفدری افزود: در روزهای گذشته رایزنی‌های خوبی برای تقویت ارتباط و تعامل با ناشران خارجی داشته‌‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های موجود فرهنگی در دنیا برای معرفی توانمندی‌های کشور در حوزه‌های مختلف از جمله موضوعات فرهنگی و نشر استفاده کنیم افزود: ترجمه معکوس یا ترجمه از زبان فارسی به زبان های دیگر و توسعه آن یکی از مهم‌ترین راه‌های تحقق این امر است.

شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت تا تاریخ 13 اکتبر برپاست.

کد خبر 234618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز