همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی قهوه ،کاکائو و صنایع وابسته (coffeex۲۰۱۳)؛ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز بکار کرد و تا ۲۷ مهر ادامه دارد.

نمایشگاه قهوه

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی، بیش از یکصد و پنجاه شرکت داخلی و خارجی صنایع ، کالاها و خدمات نوین خود را ارائه کرده‌اند.

در نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی قهوه ،کاکائو و صنایع وابسته که در سالن‌های 20 ،21 و 22 برپا شده است، انواع صنایع، دستگاه‌ها و تجهیزات تولید و عرضه قهوه و کاکائو از جمله، دستگاه قهوه ساز اتوماتیک اسپرس، دستگاه‌های قهوه ساز صنعتی تمام اتوماتیک، دستگاه آسیاب قهوه، ماشین‌های و دستگاه‌های بسته بندی پودر قهوه و کاکائو و همچنین خط تبدیل و تولید قهوه در معرض دید علاقه‌مندان است.

در این جشنواره و نمایشگاه بین المللی همچنین انواع قهوه شامل دسر خامه و قهوه - قهوه روز، قهوه یخی ، بستنی گردویی با قهوه، دسر شکلات و قهوه، اسپرسو، فلت وایت، نوشیدنی‌های قهوه دار، کاپوچینو ، آیسد کافی ژاپنی، آیسد کافی، ماکیاتو، کافه او له، لاته، آمریکانو، کورتادو، جیبرالتار و دیگر قهوه‌های مصرفی در ایران و جهان ارائه شده است.

شرکت‌ها و نمایندگی‌هایی از ایتالیا، ترکیه، چین، فرانسه، مالزی، اندونزی، برزیل و نیز اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و برزیل‏، ایران و ایتالیا، ایران و فرانسه و شورای مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور دارند.

معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری در صنعت قهوه و کاکائو کشور، جایگزینی واردات در این صنعت، افزایش سهم صادرات در بازارهای جهانی، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های داخلی، آشنایی با آخرین دستاوردهای فنی و عملی روز دنیا از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی است.

در نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی قهوه ،کاکائو و صنایع وابسته، همچنین 30 شرکت برتر کاکائو، قهوه و شکلات کشور انتخاب و معرفی می‌شود.

یکی از برنامه‌های نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی قهوه ، کاکائو و صنایع وابسته تهران ، حضور آلن اندروز استاد جهانی کافی شاب و قهوه دنیا و برگزاری کارگاه های تخصصی تدریس با حضور وی است.

جنگ‌های شادی، مسابقات مختلف تهیه قهوه و همچنین ارائه آموزش تهیه انواع مختلف قهوه در غرفه‌های نمایشگاه به شهروندان از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره و نمایشگاه است.

قرار است در پایان نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی قهوه و کاکائو با همکاری مجمع بین‌المللی قهوه CWSG ؛ شرکت‌های برتر تولید و عرضه قهوه و کاکائو ایرانی انتخاب و معرفی شوند و به آنان گواهینامه پنجاه اهداء شود.

علاقه‌مندان می‌توانند هر روز ساعت 9 تا 16 از جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی قهوه ، کاکائو و صنایع وابسته بازدید کنند.

کد خبر 235234
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز