گروه حوادث: اعضای باند ۴نفره پس از دستبرد به ۱۵خانه در شهر کرمان تصمیم گرفتند، دست به سرقت‌های بزرگ‌تری بزنند.

نقشه آنها سرقت از طلافروشی‌های شهر بود اما تنها 4روز بعد از دستبرد ناکام به نخستین طلافروشی به دام افتادند.
مدتی قبل صاحب یکی از طلافروشی‌های کرمان زمانی که همراه همسر و فرزندش در حال رفتن به خانه ویلایی‌شان بودند، خبر نداشتند که حادثه شومی در انتظارشان است. آنها به محض ورود به خانه، با مردان مسلحی روبه‌رو شدند که داخل خانه انتظارشان را می‌کشیدند.

مردان مسلح با تهدید صاحب طلافروشی و خانواده‌اش را در یکی از اتاق‌ها زندانی و او را تهدید کردند که اگر کلید طلافروشی را به آنها ندهد، وی را خواهند کشت. مرد طلافروش کلید را در اختیار دزدان قرار داد و درحالی‌که 2نفر از مردان نقابدار داخل خانه مراقب گروگان‌هایشان بودند، 2نفر دیگر سوار بر خودروی صاحب طلافروشی، راهی مغازه‌اش شدند تا دست به سرقت از آنجا بزنند.

بخت اما با صاحب طلافروشی یار بود؛ چرا که وی آن شب ریموت دزدگیر و سیستم امنیتی مغازه را به برادرش داده بود و فقط کلیدهای مغازه همراه خودش بود. دزدان پس از اینکه نتوانستند از سد سیستم امنیتی مغازه بگذرند، ناکام به خانه طلافروش برگشتند و وقتی فهمیدند که ریموت در اختیار برادر اوست، دست به سرقت اثاثیه باارزش خانه زدند و با رها کردن گروگان‌هایشان، پا به فرار گذاشتند. پس از فرار دزدان، مرد طلافروش با پلیس تماس گرفت و از همان زمان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح شروع شد.

سرهنگ پوررضاقلی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمان در تشریح عملیات دستگیری دزدان مسلح به همشهری گفت: پس از این سرقت تحقیقات برای شناسایی سارقان شروع شد. از آنجا که دزدان نقاب به‌صورت داشتند، شناسایی چهره آنها ممکن نبود اما کارآگاهان با پیگیری‌های انجام شده و زیرنظر گرفتن محل‌هایی که اجناس دست‌دوم در آنجا خرید و فروش می‌شد، توانستند به سرنخ‌هایی از سارقان برسند.

وی ادامه داد: درحالی‌که فقط 4روز از زمان سرقت می‌گذشت، هر4 سارق شناسایی شدند. 3نفر از آنها ایرانی بودند و نفر چهارم تابعیت افغانستان داشت. همچنین مأموران متوجه شدند که یک زن جوان نیز همدست دزدان بوده و وظیفه نگهداری و فروش اموال مسروقه را برعهده داشته است.

سرهنگ پوررضا قلی افزود: تمامی اعضای این باند در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند و در بازجویی از آنها مشخص شد که نقشه‌ای کاملا حرفه‌ای برای دستبرد به طلافروشی‌های شهر داشته‌اند. وی با اشاره به اینکه اعضای این باند 15روز تمام رفت‌وآمدهای مرد طلافروش را زیرنظر داشته‌اند، اظهار داشت: آنها قصد داشتند پس از این سرقت، به‌طور مرتب به طلافروشی‌های دیگر هم دستبرد بزنند که موفق نشدند.

کد خبر 235893
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز