همشهری آنلاین: مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص‌مصلحت نظام گفت: امام خمینی(ره) احیاگر تفکر اسلامی بود که جهان اسلام را از مردگی و خمودگی رهایی بخشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری روز دوشنبه در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام ‪ ۱۵‬خرداد در مسجد سید اصفهان افزود: امام راحل برجستگی‌های شخصیتی فراوانی داشت اما مهمترین آن قیام برای اقامه حق و حرکت در راه خدا و برای خدا بود.

وی با بیان خاطراتی از امام راحل در دوران مبارزات، انقلاب و جنگ، اضافه کرد: منش و روش امام مصداق بسیاری ازآیات قرآن بود و چهره الهی ایشان باعث محبوبت فراوان در میان مسلمانان و غیرمسلمانان شد.

او تصریح کرد: باید سال‌ها و حتی قرنها بگذرد تا ابعاد شخصیتی و حرکت بزرگی که امام خمینی(ره) پرچمدار آن بود برای جهانیان شناخته شود.

وی با بیان این نکته که مردم ایران نیز مردم استثنایی هستند گفت: من در روز ورود امام(ره) به ایران و روز دفن ایشان در کنارشان بودم نهایت عشق و علاقه مردم به امام در این روزها چشم جهان را خیره کرد.

او افزود: هم‌اکنون حساسیتی که در عرصه بین‌الملل بر روی ایران است به خاطر شخصیت امام خمینی(ره) و نقش بی‌بدیل ایشان در بیداری اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل‌گیری حزب‌الله لبنان را از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: حزب‌الله با الهام‌گیری ازانقلاب اسلامی ‪ ۳۳‬روز در مقابل حملات ارتش مجهز صهیونیستی مقاومت کرد.

در این مراسم که با مرثیه‌سرایی در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ارتحال امام خمینی(ره) همراه بود استاندار، معاونین استانداری، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از روحانیان و آحاد مردم شرکت داشتند.

کد خبر 23594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز