همشهری‌آنلاین: دوستداران انقلا‌ب اسلا‌می در کشورهای مختلف به مناسبت هیجدهمین سالگردارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلا‌می ایران با برگزاری مراسم از مقام شامخ امام خمینی "ره" تجلیل کردند.

دوستداران امام خمینی "ره"در کشورهای قزاقستان، ایتالیا، هند، بلژیک، کویت، آلمان، عراق، ونزوئلا، مکزیک، برزیل و آرژانتین یاد و خاطره امام خمینی گرامی داشتند.
مراسم بزرگداشت هجدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی "ره" در بروکسل، مقر نهادهای اتحادیه اروپا برگزار شد.
این مراسم پرشور که بسیاری از جوانان به هنگام پخش فیلمی از رحلت امام "ره" همچون برای از دست دادن بهترین عزیزشان اشک می ریختند، یکشنبه شب در محل مسجد رضا و با حضور مسلمانان بلژیک‌، شماری از ایرانیان مقیم پایتخت‌این کشور و کارکنان نهادهای ایرانی در بروکسل برگزار شد.

همچنین مسلمانان و دوستداران امام خمینی "ره" در منطقه امریکای لاتین از جمله در ونزوئلا، مکزیک، برزیل و آرژانتین بابرگزاری مراسم باشکوهی از شخصیت ایشان تجلیل کردند.
مسلمانان و دوستداران انقلاب اسلامی ایران در این مراسم ضمن تجلیل از شخصیت اسلامی و انقلابی معمار انقلاب اسلامی ایران بر ضرورت وحدت میان همه مسلمانان در برابر دشمنان تاکید کردند.
همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه صدها نفر از مسلمانان مقیم کاراکاس از کشورهای لبنان ، عراق ، سوریه و اردن همراه ایرانیان مقیم در حسینیه مرکزی این شهر مراسم ویژه ای برگزار و سخنرانان درباره اهمیت وحدت از دیدگاه امام "ره"سخنرانی کردند.
درمراسم دیگری که به همین مناسبت که یکشنبه شب در محل حسینیه شهید باهنر در رم برگزار شد شماری از ایرانیان مقیم پایتخت ایتالیا و کارکنان نهادهای ایرانی در رم بر پاسداری از اندیشه های رهبر کبیر انقلا‌ب اسلا‌می‌تاکید کردند.
همچنین مراسم مشابهی نیز در شهر میلان در شمال ایتالیا برگزار شد.
به مناسبت هجدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، ایرانیان مقیم قزاقستان یکشنبه شب با حضور در حسینیه ثامن الائمه شهر آلماتی یاد و خاطره‌بنیانگذار جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.
شخصیت ها و متفکران کویتی و ایرانی در نشستی یک روزه در کویت ،اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بررسی کردند .
مردم کویت و ایرانیان مقیم این کشور نیز مراسم مختلفی تا پایان‌این هفته برگزار می کنند.
دوستداران امام خمینی(ره) در دهلی نو پایتخت هند در مراسمی،هیجدهمین سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی‌داشتند.
این مراسم یکشنبه شب باحضور علمای سرشناس اهل تشیع و تسنن همچنین ایرانیان مقیم دهلی نو ، در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در این شهربرگزار و از مقام والای حضرت امام خمینی "ره" تجلیل شد.
در مراسمی که با حضور ایرانیان مقیم آلمان و دوستداران حضرت امام خمینی "ره" از دیگرکشورها برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی‌، رییس مرکزاسلامی وین در سخنانی به تبیین آرمانهای امام پرداختند.
دوستداران امام خمینی (ره) به ویژه زوار کربلای معلی در بین‌الحرمین در جوار حرم های سید الشهدا و ابو الفضل العباس، یاد وخاطره آن رهبر فقید فرزانه را گرامی داشتند.
همزمان در شهرهای نجف، کاظمین، بصره، بغداد و سامرا، نیزمراسم ویژه بزرگداشت هجدهمین سالگرد رحلت امام خمینی "ره" برگزار شد

کد خبر 23610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز