با بازگشت جمعیت قابل توجهی از شیرهای دریایی طی سال‌های گذشته به ساحل غربی بین آلاسکا و کالیفرنیا، نام این حیوانات از فهرست گونه‌های در معرض خطر انقراض آمریکا خارج شد.

شیردریایی

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی مادرنیچر، جیم بالسیگر، مدیر سازمان ملی امور اقیانوسی و جوی آمریکا در منطقه آلاسکا در همین رابطه گفت: بازگشت و بهبود آمار جمعیت شیرهای دریایی «استلر» جای امیدواری دارد. همچنین در تلاش برای همکاری با دیگر ایالت‌ها و همکاران‌مان هستیم تا با کنترل جمعیت این‌گونه جانوری از تداوم سلامت آنها اطمینان حاصل کنیم.

شیرهای دریایی استلر با نام علمی Eumetopias jubatus بزرگ‌ترین فوک‌های گوش‌دار هستند. در گذشته این حیوانات برای استفاده از گوشت و پوستشان شکار می‌شدند یا به‌دلیل اینکه ماهی‌ها را شکار می‌کردند به‌دست ماهیگیران تلف می‌شدند. این‌گونه جانوری در سال 1990میلادی در فهرست گونه‌های در معرض خطر انقراض آمریکا قرار گرفت. به گفته مقامات سازمان ملی امور‌اقیانوسی و جوی آمریکا در اواخر دهه 1970میلادی جمعیت شیرهای دریایی استلر به حدود 18هزار شیردریایی کاهش یافت اما در سال 2010میلادی جمعیت آنها به بیش از 70هزار رسید.

کد خبر 236927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز