همشهری آنلاین: نایب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه ۷ آبان ماه کمیسیون متبوعش گفت: در این جلسه وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤال نمایندگان از مواضع ارزی رئیس کل بانک مرکزی دفاع نکرد.

فارس نوشت: محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی با وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: در این جلسه وزیر اقتصاد به سؤال آقای جعفری در خصوص اینکه چرا رئیس کل بانک مرکزی ارزش 3 هزار تومانی دلار را واقعی دانسته بود، پاسخ داد.

نماینده ادامه داد: وزیر اقتصاد در بخشی از جلسه به توضیح رویکرد ارزی کشور اشاره کرد و درخصوص مواضع ارزی رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر عدم وجود دلایلی برای کاهش نرخ ارز، دفاع نکرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: در این جلسه وزیر اقتصاد عنوان کرد که بانک مرکزی مستقل از وزارت اقتصاد است و سیاست‌‌های خود را دنبال می‌کند.

نماینده کرمان افزود: مقرر شد تا جلسه هفته آینده با رویکرد نظام ارزی و چگونگی نظارت بر آن پیگیری شود.

پور ابراهیمی با بیان اینکه وزیر اقتصاد پاسخ شفافی درباره چگونگی رویکرد ارزی دولت ارائه نکرد، گفت: اما وی بر کاهش نرخ ارز در صورت عدم نوسان آن تأکید کرده است.

وی ادامه داد: در این جلسه وزیر اقتصاد نرخ دلار برای بازار غیر رسمی را 2700 تومان منطقی دانست.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نرخ دلار بین 2000 تا 2500 تومان منطقی است، گفت: نمایندگان هم از پاسخ وزیر اقتصاد قانع نشده و مقرر شد، تا در صحن مجلس از رئیس جمهور سؤال کنند.

کد خبر 237012
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز