شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: معمای مرگ دزد کابل‌های برق با اظهارات همدستش فاش شد.

20شهریور‌ماه مسئولان بیمارستانی با پلیس تماس گرفتند و خبر از مرگ مشکوک مرد جوانی دادند. تیمی از مأموران راهی بیمارستان شدند و به تحقیق از خانواده قربانی پرداختند. آنها اظهار داشتند که قربانی نیمه‌های شب به خانه آمده و مدعی شده که تصادف کرده است. او که بدنش کبود بوده، بعد از ساعتی ناگهان از حال رفته و آنها وی را به بیمارستان منتقل کردند اما تلاش پزشکان برای نجات او نتیجه‌ای نداده و مرد به کام مرگ رفته است.

به‌دنبال این حادثه، پرونده‌ای باموضوع مرگ مشکوک پیش روی قاضی سپیدنامه بازپرس جنایی قرار گرفت و با دستور وی جسد قربانی به پزشکی قانونی انتقال یافت تا علت مرگ مشخص شود. پزشکان بعد از انجام معاینات اعلام کردند که قربانی در اثر برق‌گرفتگی جان‌باخته و تصادفی در کار نبوده است.

با این اطلاعات قاضی دستور تحقیق در این زمینه را صادر کرد. در بررسی‌های نخست مشخص شد که قربانی شب حادثه با یکی از دوستانش به نام علی قرار داشته و پس از آن نیز علی مرتب با خانه آنها تماس می‌گرفته و پیگیر وضعیت او بوده است. با این اطلاعات دوست قربانی به اداره آگاهی احضار شد و در ادامه تحقیقات راز مرگ قربانی را فاش کرد. وی گفت: من و قربانی دوست صمیمی بودیم. چند وقت پیش هردو معتاد به مواد‌مخدر شدیم اما بعد از مدتی ترک کردیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه مدتی مواد را ترک کرده بودیم، دوباره به سمت مواد رفتیم. برای تأمین هزینه مواد نیاز به پول داشتیم برای همین دوستم پیشنهاد سرقت کابل‌های برق را داد. وی ادامه داد: شب حادثه با هم قرار گذاشتیم. می‌گفت در این کار خبره است و حتی وسایلش را هم همراه دارد. آن شب همراه یکدیگر به سمت جنوب تهران رفتیم. او از من خواست تا نگهبانی بدهم و اطراف را کنترل کنم تا چنانچه شخصی رسید به او اطلاع دهم. دوستم با وسایلی که همراهش بود از تیربرق بالا رفت اما چند دقیقه بعد یک دفعه به پایین پرتاب شد.

من نیز به سرعت خود را بالای سرش رساندم. هرچه صدایش کردم جواب نداد بیهوش شده بود. بعد از نیم ساعت به‌هوش آمد اما حالش خیلی خوب نبود، ‌می‌خواستم او را به بیمارستان برسانم اما قبول نکرد و از من خواست که او را به خانه ببرم. او گفت به خانواده‌اش می‌گوید که تصادف کرده است. من هم او را به خانه‌اش رساندم تا اینکه متوجه شدم جان باخته است.به گزارش همشهری، مرد جوان به اتهام مشارکت در سرقت راهی بازداشتگاه شد و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

کد خبر 237300
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز