مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اشباع بازارها موجب بروز جنگ بازار بین خودروسازان بزرگ جهانی شده است. در این میان ایران حکم بازاری بکر برای این شرکت‌ها را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در شرایطی خودروسازان بزرگ جهانی با پدیده اشباع بازار و کاهش فروش در بازارهای اروپا و آمریکا مواجهند که در بازار کشورهای در حال توسعه به ویژه چین و ایران عطش بالایی برای خرید خودرو وجود دارد.

با این حال چین با وضع تعرفه‌های سنگین عملا ورود خودروسازان جهانی به بازار خود را دشوار و پرهزینه ساخته است اما بازار ایران بازاری کم هزینه و بکر برای خودروسازان بزرگ است که البته تحریم‌های یک جانبه خارجی به ویژه تحریم صنعت خودرو مانع ورود بسیاری از خودروسازان به این بازار شده است.

در این میان یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که به زودی با کاهش تحریم‌های خارجی خودروسازان بزرگ جهانی برای ورود و تولید در بازار ایران به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه همایش بین‌المللی صنعت خودرو بستر مناسبی برای حضور خودروسازان بزرگ جهانی در ایران است، خاطرنشان می‌کند: حتی باقی ماندن تحریم‌ها تا آن زمان نیز مانعی بر سر راه خودروسازان جهانی نخواهند بود زیرا اگرچه صنعت خودروی ایران تحریم شده اما حضور در یک همایش مشمول تحریم نیست. بنابراین در صورت کاهش تحریم‌ها بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی مایلند با خودروسازان داخلی برای تولید و فروش محصولات مشترک همکاری کنند.

کد خبر 237370
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز