همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال که برای حضور در همایش علم و فوتبال به تهران سفر کرده است، به محورهای مورد نظرش برای گفتگو با رئیس جمهور ایران اشاره و تاکید کرد که در این دیدار قصد دارد در مورد تحریم‌هایی که برای کشورمان وجود دارد و اجاز نمی‌دهد فیفا به فوتبال ایران کمکی داشته باشد، صحبت کند.

مهر نوشت: سپ بلاتر که از مدت‌ها پیش توسط فدراسیون فوتبال ایران برای حضور در تهران و افتتاح همایش علم و فوتبال دعوت شده بود، بامداد امروز چهارشنبه با استقبال مسئولان فدراسیون، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و جواد نکونام وارد فرودگاه مهرآباد شد و قرار است در این سفر با حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز دیدار و گفتگو کند.

سپ بلاتر که مورد توجه رسانه‌هاست قبل از ورود به تهران در مورد اهداف سفرش به ایران گفت: مدتها بود قصد داشتم به ایران سفر کنم و حتی سفر سال گذشته خودم به این کشور را به تاخیر انداختم. اکنون زمان بسیار خوبی برای سفر به ایران است چرا که سفر من مصادف شده با صعود ایران به جام جهانی 2014 و باید به آنها تبریک بگویم.

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال خاطرنشان کرد: باید به مردم ایران تبریک بگویم، می دانم که ایران هواداران فوتبال بسیار زیادی دارد و احساسات و شور اشتیاق ایرانی ها برای فوتبال فوق العاده است.

وی افزود: اخیرا تغییراتی در عرصه سیاسی ایران صورت گرفته و رئیس جمهور این کشور عوض شده است. به همین خاطر افتخار این را دارم که با حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران هم ملاقات کنم و با او در مورد آینده ایران و آینده فوتبال ایران صحبت کنم چرا که ایران کشور بزرگی است و فوتبال بزرگی هم دارد.

بلاتر در ادامه گفتگوی تصویری اش با سایت فیفا افزود: ایران در جام جهانی 1998 فرانسه مقابل تیم ملی آمریکا به میدان رفت و در پایان هم پیروز شد. این بار در جام جهانی 2014 هم ممکن است این اتفاق مجددا رخ دهد و این دو تیم با هم همگروه شوند، چرا که هم ایران و هم آمریکا به مرحله نهایی رقابتها صعود کرده‌اند (می‌خندد).

رئیس فیفا در پایان افزود: ما در مورد تحریم هایی که به ایران تحمیل شده و مشکلاتی که این تحریم ها در فوتبال ایجاد کرده صحبت خواهیم کرد. امیدوارم توسط کمیته (FAP (Financial Assistant Program) بتوانیم از لحاظ مالی هم به فوتبال ایران کمک کنیم و مشکلاتی که تحریم ها برای ارسال این کمک ها ایجاد کرده حل شود.

سپ بلاتر قرار است در مدت اقامت خود در ایران با روسای قوای مقننه و مجریه دیدار کند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱